7 lépés a tökéletes LinkedIn profilhoz.

Amikor az álláskeresés már szinte teljes egészében az online térben zajlik, nem kérdés, hogy egy maradéktalanul kitöltött LinkedIn profil több szempontból is elengedhetetlen. Egy részletes profil segíthet abban, hogy a toborzók könnyebben megtaláljanak, használhatjuk állásra jelentkezéshez is, illetve a platformon bővíthetjük szakmai kapcsolati hálónkat is, ami szintén segíthet megtalálni a következő munkalehetőséget. 

A LinkedIn ajánlása szerint egy teljesen kitöltött profil segítségével 40-szer nagyobb eséllyel kaphatunk megkeresést. Tehát egy kellően informatív LinkedIn profillal hatalmas előnnyel indulhatunk neki az álláskeresésnek, vagy akár vállalkozóként  új ügyfelek felkutatásának. 

Abban az esetben is érdemes profilunkat kiegészíteni és naprakészen tartani, ha épp nem keresünk aktívan állást, de nyitottak vagyunk az új lehetőségekre (ezt jelölhetjük is profilunkon), hiszen a recruiterek is aktívan használják a felületet megfelelő jelöltek felkutatására. Az első találataik pedig szinte mindig a teljes profilok.

Cikkünkben lépésről lépésre bemutatjuk, hogyan javíthatjuk fel profilunkat a minimális információt tartalmazó Beginner státuszból a részletes All-star-ig.

mi kell egy tökéletes LinkedIn profilhoz?

Az alábbi 7 szekció kitöltése szükséges ahhoz, hogy LinkedIn profilunk kellően részletes és informatív legyen: 

  1. Profile picture
  2. Experiences
  3. Skills
  4. Summary
  5. Industry & Location
  6. Education
  7. Connections

1./ profile picture.

A LinkedIn statisztikái alapján a profilképpel rendelkező profilokat 14-szer gyakrabban nézik meg, mint a fotó nélkülieket. Nem mindegy azonban, hogy milyen képet használunk profilunkon. Válasszunk olyan portré képet, ami professzionálisnak hat, bizalmat ébreszt. Az egyszerűség ilyen esetben mindig célravezetőbb: legjobb, ha világos helyen, semleges háttér előtt készült, üzleti stílusú ruhát viselünk rajta, és mosolygunk. 

Minden esetben kerüljük a viccesnek szánt fotókat, a szelfiket, vagy családi képeket. Ez alól csak az jelenthet kivételt, ha tevékenységünkhöz kapcsolódik valamilyen formában: például vállalkozásunk kutyáknak szánt kiegészítőket készít, ez esetben a kutyánkkal készült portré is professzionális lehet, ha összhangban van üzenetünkkel. 

A profilképünk és nevünk alatt megjelenő Headline szekció 120 karakternyi lehetőséget biztosít ahhoz, hogy bemutassuk, mivel is foglalkozunk. Kitölthetjük aktuális munkakörünkkel, illetve ha állást keresünk, beírhatjuk, hogy épp állást keresünk, valamint azt is, hogy milyen területen/pozícióban. Megadhatunk kulcsszavakat is, amik segíthetnek abban, hogy megtaláljanak bennünket: szakterületet, speciális ismeretet, vagy olyan értékeket, amik fontosak számunkra. 

2./ experience.

A (szakmai) tapasztalatokat bemutató szekciónál tüntessük fel jelenlegi, illetve korábbi munkahelyeinket is a pozíció megnevezésével és rövid leírással. 

Ez a szekció tökéletes arra, hogy bemutassuk, honnan indultunk és hol tartunk most karrierünkben és merre tartunk. A leírásban említsük meg akár felsorolás szerűen, hogy mivel foglalkoztunk az adott munkakörben, érdemes kulcsszavakat használni itt is a feladatra, szakterületre, technológiára vonatkozóan. Ezen kívül megemlíthetjük elért eredményeinket, sikereinket is, csatolhatunk fotókat, linkeket, dokumentumokat is. 

Ügyeljünk rá, hogy tartsuk szellősen, könnyen olvashatóan ezt a részt is, hiszen a toborzóknak legtöbbször pont annyi ideje jut profilunk böngészésére, mintha hagyományos önéletrajzunkat olvasná. Törekedjünk arra, hogy hasznos információkat osszunk meg itt is.

Abban az esetben, ha nincs még sok releváns szakmai tapasztalatunk, például pályakezdőként, érdemes itt megemlíteni korábbi (akár önkéntes) diákmunkáinkat, vagy olyan projekteket, amiben részt vettünk, felsorolva például az ez alatt szerzett kompetenciákat. Ha ugyanis ez a szekció üresen marad, profilunk nem éri el a teljesen kitöltött All-star szintet.

3./ skills.

A teljesen kitöltött profilhoz szükséges legalább 5 készség megadása, amiben úgy érezzük, igazán jártasak vagyunk. A rendszer fel fog ajánlani párat automatikusan, de rászűrhetünk a keresőmezőben is. Megadhatunk készségeket, illetve szakterületeket, feladattípusokat amiket végeztünk korábban, speciális programokat, programnyelveket, szoftvereket is ismeretként, amik nagyban segíthetik majd, hogy megtaláljanak bennünket az adott tudást igénylő pozícióra. 

4./ summary.

Ez a rész a legalkalmasabb a részletesebb, akár kicsit személyesebb hangvételű bemutatkozásra, a válasz a klasszikus „meséljen magáról” interjúkérdésre. Itt kifejthetjük céljainkat, részletezhetjük speciális szakmai ismereteinket, szakmai tapasztalatainkat. 

Ennél a résznél is törekedjünk arra, hogy a bemutatkozó szöveg ne legyen nagyon terjengős, inkább lényegre törő, érvelő stílusú, és itt is használjunk kulcsszavakat a szövegben. 

5./ industry & location.

A szektor, amiben korábban vagy jelenleg dolgoztunk és az aktuális tartózkodási hely megadása is elengedhetetlen az All-star profilhoz. Ezen adatok megadása segít, hogy személyre szabottabb hirdetéseket kaphassunk az állások fül alatt és bennünket is könnyebben megtalálnak majd.  Ezt bármikor módosíthatjuk a későbbiekben profilunkon a nevünk melletti ceruza ikonra kattintva. 

6./ education.

A tanulmányok megadásával könnyebben megtalálhatjuk iskolatársainkat is, ami remek lehetőség a kapcsolati háló bővítésére is. 

7./ connections.

Az all-star profilhoz legalább 50 ismeretség szükséges, ezért célszerű meghívni minél több szakembert, akivel korábban dolgoztunk, vagy valamilyen formában kapcsolatban voltunk. A My network fül alatt a rendszer is fel fog ajánlani jelenlegi/korábbi kollégákat a megadott munkahelyeink alapján, valamint korábbi iskolatársakat, de közvetlenül is kereshetünk. 

Álláskereséskor érdemes toborzóknak is kérést küldeni, különösen, ha a számunkra releváns területen keresnek szakembereket, így ha van náluk számunkra megfelelő pozíció, könnyebben fel tudják majd venni velünk a kapcsolatot az oldalon is, mivel közvetlen ismerősök leszünk. 

A kapcsolattartási adatoknál állítsuk láthatóra legalább e-mail címünket, ami szintén megkönnyíti majd a toborzók számára, hogy megkeressenek bennünket.

+ 1 tipp.

Állítsuk be profilunkon nevünk alatt a munkával kapcsolatos preferenciáinkat is: itt megadhatjuk, milyen munkakörök érdekelnek bennünket, helyileg hol szeretnénk dolgozni, milyen munkaviszonnyal, milyen munkarendben és mikor szeretnénk kezdeni. Beállíthatjuk azt is, hogy a toborzók lássák, hogy nyitottak vagyunk új lehetőségekre, így nagyobb eséllyel kereshetnek majd meg konkrét álláslehetőségekkel is. 

Ha minden szekció maradéktalanul kitöltésre került, profilunk elérte az all-star szintet, így sokkal több releváns megkeresést kaphatunk majd, amik közt előbb-utóbb ott lesz álmaink munkája is. 

Frissen tökéletesített LinkedIn profiljával egy kattintással jelentkezhet álláshirdetéseinkre is:

megnézem az állásokat