így építsd személyes márkád, ha állást keresel.

Amikor új állást keresünk, általában az álláshirdetések böngészésével kezdjük különböző állásportálokon, vagy vállalati oldalakon. Mi lenne, ha most ez csak a második lépés lenne, és először magunkkal kezdenénk? A személyes márkánkkal. 

A vállalatok is igyekeznek minél jobb színben feltüntetni magukat, hogy megszerezzék a legjobb jelölteket. Miért ne tehetnénk jelöltként ugyanígy, hogy könnyebben megtaláljanak bennünket és megtaláljuk a számunkra legjobb munkakört és munkahelyet? Ebben a cikkben összegyűjtöttünk 3 lépést ahhoz, hogy hogyan alakíthatjuk személyes márkánkat álláskeresőként. 

így kezdd.

Aki már valaha keresett állást, készített önéletrajzot is. Ha pedig ismét elkezdünk pályázni, elengedhetetlen, hogy frissítsük a tartalmát, hiszen azóta újabb tapasztalatokat, készségeket és ismereteket is szerezhettünk, és lehet, hogy a benne szereplő fotó sem annyira hasonlít már. Egy aktualizált önéletrajz azonban önmagában nem lesz elegendő ahhoz, hogy meggyőző személyes márkát alakítsunk ki, online jelenlétünkre is figyelmet kell fordítanunk.  

A személyes márka kialakítását tehát érdemes az önéletrajz és az online jelenlétünk egyidejű átnézésével indítani, majd frissítsük és hangoljuk is össze őket.

tökéletesítsd LinkedIn profilod.

A legnagyobb szakmai közösségi portálról semmiképp nem hiányozhat profilunk, hiszen a legjobb lehetőség szakmai előmenetelünk bemutatására. Emellett a legtöbb recruiter is itt keres jelölteket, így egy tökéletesen kitöltött LinkedIn profil akár új állásunk belépője is lehet. 

A tökéletes profilhoz töltsünk ki minden szekciót: tegyünk fel magunkról fotót, adjunk meg készségeket, ismereteket, tanulmányainkat és korábbi tapasztalatainkat is,  ügyelve rá, hogy használjunk kulcsszavakat a leírásban. Írjunk rövid bemutatkozást a Summary részhez, és adjuk meg a tartózkodási helyünket is mindenképpen, hiszen így kaphatunk majd releváns találatokat is a keresési listában és a hírlevélben. Hasznos lehet továbbá a munkával kapcsolatos preferenciáink megadása is, és ha aktívan keresünk, mindenképp állítsuk „Open to work”-re állapotunkat.

A legtöbbet akkor hozhatjuk ki LinkedIn profilunkból, ha aktívak is vagyunk a felületen: folyamatosan bővítjük kapcsolati hálónkat (érdemes recruitereket is hozzáadni, így bekerülünk pool-jukba és könnyebben elérnek majd bennünket egy-egy releváns lehetőséggel), megosztunk szakmai tartalmakat vagy bemutatjuk projektjeinket, vagy amin épp dolgozunk. Ez utóbbiról írhatunk szakmai cikkeket is, amiket megosztva akár párbeszédet is kezdeményezhetünk. 

Kövessünk minden számunkra releváns profilt, akár cégest, akár szakértőhöz tartozót. Érdemes témákat vagy szakterületeket jelölő hashtageket is bekövetni, mert így még több szakmai anyag bukkan majd fel feed-ünkön, amiket hasznos lehet böngészni, megosztani. 

Végül érdemes egy pillantást vetni más platformokon lévő profiljainkra is, mert egy kompromittáló fotó, vagy kijelentés nem biztos, hogy túl jó benyomást tenne leendő munkáltatónkra. A legjobb, ha az ilyen típusú tartalmakat törüljük, vagy legalább ellenőrizzük, hogy csak ismerőseink láthassák. 

tűnj ki önéletrajzoddal.

Annak ellenére, hogy legtöbb helyen már akár önéletrajz nélkül is jelentkezhetünk egy-egy állásra, mindenképp frissítsük önéletrajzunkat is, mert még szükség lehet rá. 

Egy toborzó átlagosan 30 másodpercet szán egy önéletrajz átnézésére, ezért törekedjünk arra, hogy átlátható legyen, és lényegre törően tartalmazzon minden fontos információt karrierutunkról. Ehhez az információk megfelelő strukturálása is fontos.  Itt is, ahogy a LinekdIn profilnál, használjunk kulcsszavakat, akkor is, ha általános jelentkezéshez szánjuk, és akkor is, ha egy konkrét állást szeretnénk megpályázni vele. Ez utóbbi esetben ügyeljünk rá, hogy olyan kulcsszavakat használjunk, amik a hirdetésben is szerepelnek (és persze igazak ránk).

Az önéletrajz tartalmát és a megjelenését is hangoljuk össze LinkedIn profilunkkal, ugyanazokat az adatokat tartalmazza, ugyanazt a fotót használjuk profilképként, ami itt is szerepel, ha pedig valamilyen design-os sablont használtunk hozzá, jó, ha visszaköszön a LinkedIn profilunk fejlécben is. 

Egy gondosan kialakított személyes márka, ami kihangsúlyozza tudásunkat és erősségeinket, fél siker a pályázatnál. Érdemes tehát időt fordítani online jelenlétünk és önéletrajzunk tökéletesítésére és összehangolására, mielőtt aktívan elkezdünk állásokra pályázni. 

Ha megvagy mindhárom lépéssel, nézz körbe legújabb álláslehetőségeink között és jelentkezz! 

megnézem az állásokat