milyen marketing szövegíróként dolgozni?

Egy marketing szövegíró a kreativitását használja fel, hogy olyan tartalmat írjon, amely történetet mesél egy márka vagy termék kapcsán. A legtöbb cég szereti tartalommal népszerűsíteni termékeit vagy szolgáltatásait. A marketing szövegíró feladata olyan tartalmakat fejleszteni, amelyek pozitív fényben mutatják be a céget. Az írott cikkeket közösségi média oldalakra vagy weboldalakra posztolják melyek egyúttal tájékoztatást is adnak a termékről, szolgáltatásról, vagy magáról a cégről. A marketing szövegírók emellett értékesítési szövegeket is készítenek, például e-mail marketinghez.

mit csinál egy marketing szövegíró?

A tartalomírás rugalmas karrier, amely lehetővé teszi, hogy egy marketing szövegíró különböző szervezeteknek dolgozzon. Egyes szövegírók a közszférának írnak, míg mások nonprofit szervezeteknek dolgoznak. Dolgozhat házon belül, egy marketing- vagy PR-ügynökségnél, vagy egy konkrét, tartalomírói szolgáltatásokat nyújtó ügynökségnél.

A marketing szövegíró különböző célközönségnek ír. Egyes cikkek például egy bizonyos közönségnek szólnak, máskor pedig a média számára ír publikációkat és sajtóközleményeket. Leggyakrabban blogbejegyzéseket, web szöveget, sajtóközlemények és a közösségi médiában megjelenő bejegyzések szövegét készíti. Ha szabadúszóként dolgozik, a cikkek sokfélesége miatt kreatívnak és a változó piaci igényekhez alkalmazkodónak kell lennie.

tekintse meg a legújabb marketing állásajánlatainkat.

megnézem
1

marketing szövegíró átlagos fizetése

Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt marketing szövegíró.

szeretné tudni, mennyit keres egy marketing szövegíró? nézze meg bérkalkulátorunkban!

bérkalkulátor

hogyan kereshet többet marketing szövegíróként?

Egy marketing szövegíró kompenzációs csomagja számos tényezőtől függ. Egyéni tényezők közé tartoznak a személyes készségek és a tapasztalat, míg külső tényezők közé tartozik a vállalat mérete és iparága. A legtöbb munkáltató az írási készségre fordít nagyobb figyelmet a képesítéseken túl, azonban fontos, hogy néhány tanúsítvánnyal is alátámassza készségeit, mivel így növelheti kompenzációs csomagját. Munkatapasztalata is befolyásolja a fizetési kilátásait. A széleskörű tapasztalat hozzájárul, hogy több területen is sikeres szövegíró legyen.

Néhány iparág technikai írást igényel, ami a speciális ismeretek miatt magasabb kereseti lehetőséget biztosít.

2

marketing szövegíró munkakör típusai

A szövegírók különböző készségekkel és szaktudással rendelkezhetnek. Az alábbi területekre specializálódhatnak: 

  • SEO content writer: a SEO tartalomíró a keresőmotor-optimalizálási (SEO-specialista) irányelvek szerint ír tartalmat a weboldalak számára. A feladata, hogy kulcsszókeresést végezzen, és jó minőségű tartalmat írjon a weboldal rangsorolásának javítása érdekében. Tartalmának forgalmat kell generálnia azáltal, hogy összehangolja az ügyfelek igényeit a vállalat kínálatával.
  • Technical writer: műszaki tartalomíróként összetett technológiai cikkek létrehozására specializálódott. Például hardver- és szoftver elemekről ír. Használatot bemutató cikkeket, műszaki útmutatókat és használati utasításokat készít. Az írás technikai jellege ellenére a cél a tartalmat az olvasók számára érthetővé tenni.
  • copywriter: szövegíróként kreativitását használja értékesítési anyagok, például fehér könyvek készítésére. Elsődleges cél a leadek generálása. Ezért a tartalmának könnyen feldolgozhatónak és hatásosnak kell lennie. Bár a tartalom reklámcélú, meg kell őriznie a márka hangnemét és hangját.
  • Social media content writer: közösségi média tartalomíróként a cél, hogy a közönséget különböző platformokon bevonzza. A tartalomnak fel kell keltenie az érdeklődést a vállalat iránt, és leadeket kell generálnia. A tartalmat a vállalat közösségi médiacsatornájához igazítja.
ember beszélget kollégájával
ember beszélget kollégájával
3

marketing szövegíróként dolgozni

A marketing szövegírói munka életben tartja a kreativitást, mivel naponta új tartalmakat dolgozhat ki. Ismerje meg a marketing szövegírók napi feladatait és munkakörnyezetét és karrierkilátásait.

4

szükséges tanulmányok és készségek

tanulmányok

Ahhoz, hogy marketing szövegíróként dolgozhasson, szükséges szakmai ismeretek elsajátítása is. Az alábbi képzések egyikét célszerű választani az induláshoz: 

nő mosolyogva az irodában
nő mosolyogva az irodában

készségek

Az alábbi készségek szükségesek egy marketing szövegíró számára a munkavégzéshez: 

5

gyakran ismételt kérdések

Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket a marketing szövegíró munkakörrel kapcsolatban: 

Köszönjük, hogy feliratkozott. Hamarosan küldjük a preferenciáinak megfelelő álláslehetőségeket.