a digitális korban meg kellett tanulniuk máshogy brandingelni a cégüket. A közösségi médiumok, így többek között a LinkedIn előretörésével, amelyen szinte kizárólagosan B2B kapcsolatok épülnek, a szervezeteknek különösen oda kell figyelniük digitális jelenlétükre. És nemcsak a saját online csatornáikat, de minden mást is árgus szemekkel kell vizsgálniuk.


Már nem az a legfontosabb, hogy mit mond egy cég magáról. Mostanra az lett a hangsúlyos, hogy mások (volt és jelenlegi alkalmazottak, volt és jelenlegi ügyfelek, beszállítók) mit gondolnak a cégről.


És bár ez magának a senki földjének tűnhet a vállalatok számára, még a saját hasznunkra is fordíthatjuk ezeket a véleményeket. Voltaképp sok munkáltató a technológiát használja fel arra, hogy elindítsa és fejlessze márkaépítő- és toborzóstratégiáját. Természetesen ezen a területen is megvannak azok a legjobb gyakorlatok, amiket érdemes észben tartani.


Iparági példákat felhasználva összegyűjtöttünk néhány módszert arra, hogy munkáltatóként hogyan javíthatjuk a technológia segítségével a márkaépítő- és toborzóstratégiánkat.

Hogyan segítheti a technológia a tehetségek felkutatását?

A tehetségek felkutatásának hatékonyságát nagyban javította a technológia. Nemcsak a toborzók, de maguk a tehetségek számára is. Szóval, hogyan is segít a technológia?

  1. A munkáltatónak lehetőséget biztosít arra, hogy a munkavállalók szemszögéből lássák a dolgokat. Ma már a munkavállalók nem csupán kis fogaskerekek a gyár nagy gépezetében. A munkáltatók megértették, hogy ahhoz, hogy az alkalmazottak hűségesek - és így hosszú távon hatékonyak - legyenek, boldoggá kell tenni őket. És nem, egy nagylelkű pénzeszsák ehhez nem elég. Az intuitív önkiszolgáló interfészek segítenek megérteni a munkáltatóknak, hogy milyen dolgozónak lenni, és mik azok az ellenvetések, amelyek mindig felmerülnek, ha emberekkel, változással vagy komplex dolgokkal foglalkozunk.
  2. Segít a munkáltatóknak a felhőszoftverek elindításában. Szem előtt tartva azt a tényt, hogy a Deloitte szerint a „az állandó kényszer az új funkciók alkalmazására a napi munkamennyiség és folyamatos üzleti változások mellett” megnehezíti a munkát, ha a felhőszoftver kezelését a HR IT-ra bízzuk, nagyobb lehetőségünk nyílik arra, hogy munkáltatóként az emberi erőforrásokat jobban kihasználjuk.
  3. Segíti a munkáltató-munkavállalói viszony kiépítését. A mai munkavállalók szívesen alakítanak ki személyes kapcsolatot főnökükkel – nem szeretik, ha a főnökük távolságtartó, és a cég napi ügyeitől és gondjaitól is távol marad. Bár érthető, hogy vezetőként nem lehet az alkalmazottakkal napi szintű kapcsolatot fenntartani, egy olyan technológia használata, amely segíti az alkalmazottakkal való kommunikációt, építi a céges kultúrát, erősíti a munkavállalói lojalitást, és javítja a produktivitást.

Ez csak pár példa arra, hogy hogyan használhatjuk a technológiát az alkalmazotti élmény javítására. A jó hír az, hogy a technológiai fejlődés a munkáltatói munkavégzést is megkönnyíti.

Tehetségkutatás kontra céges kultúra

A tehetségek felkutatása lényegében csak az alkalmazottak számát fogja növelni. A kérdés az, hogy mit kezdünk ezzel a rendszerrel a vállalati kultúra javítása érdekében? Milyen stratégia működhet nálunk?


Nem elég a tehetséges vagy intelligens jelöltek felvétele. Olyat kell felvennünk, aki beleillik a céges kultúrába, vagy még jobb, ha még javítja is azt.


A toborzás eme holisztikus megközelítésével biztosíthatjuk, hogy nemcsak megszerezhetjük a legkiemelkedőbb tehetségeket, de olyan vállalatot építhetünk, ahol a tehetségek kifejezetten szeretnének dolgozni.

A ma technológiája az Ön szolgálatában

Rengeteg módja van annak, hogy a technológiát cégünk hasznára fordítsuk. Példának okáért:

  • Használjunk adatokat! A LinkedIn az egyike azon cégeknek, amelyek lehetővé teszik, hogy a rendelkezésre álló adatok alapján célzottan, a választott paraméterek szerinti emberek számára hirdessük a cégünket.
  • Bátorítsuk alkalmazottainkat, hogy meséljenek élményeikről! Például ha tudjuk, hogy a legtöbb dolgozónk elégedett a munkahelyével, vegyük rá őket, hogy osszák meg élményeiket online. Minél több ember látja, milyen elégedettek a munkatársaink, annál többen fognak jelentkezni, ha toborzásra kerül a sor.
  • Építsük ki a hálózatunkat! Egy angol mondás szerint „your network is your net worth”, azaz a kapcsolati rendszerünk maga az értékünk. Ez máig igaz. Sőt, a közösségi médiának köszönhetően ma már könnyebb kapcsolatba lépni más nagy cégekkel, ami nemcsak cégünket és a márkánkat támogathatja, de a toborzást is segítheti.
  • Gondolkozzunk el azon, hogy érdemes-e tehetséggondozó szoftverbe fektetni! Egy ilyen rendszer segítségével egy olyan, máshoz nem fogható listát állíthatunk össze tehetséges jelöltekből, amelyet bármikor elővehetünk, ha új emberre van szükségünk.

Azzal, hogy innovatívan gondolkodunk, és merjük használni az új eszközöket, olyan toborzási módszert alakíthatunk ki, amely nemcsak költséghatékonyabb és jobb élményt biztosít a jelentkezőknek, de olyan listát állíthatunk össze a tehetségekből, amelyből akkor meríthetünk, amikor csak szükséges.

olvasson még a sikeres toborzásról