Édesapám elmondása szerint ő régen egyszerűen besétált egy
üzletbe, elmondta, hogy állást keres, és már meg is találta az új pozícióját. Mint
tudjuk, ez ma már nem így működik. Ha ma besétálunk egy üzletbe azzal, hogy állást keresünk, az eladók bizonyára azt fogják ajánlani, hogy nézzünk körül a weboldalukon található nyitott
pozíciók között.

Digitális világban élünk, és mindannyian kénytelenek vagyunk
alkalmazkodni az új körülményekhez a túlélés érdekében. Ez az
üzleti élet minden aspektusára hatással van, legyen akármilyen kicsi vagy nagy
az Ön vállalata.

Építsen fel egy erős márkát.

Az internet minden eddiginél egyszerűbbé tette a jelöltek
számára, hogy tüzetesen megvizsgálják a megpályázni kívánt pozíciókat és velük
együtt az állást kínáló vállalatokat is. Nagyon fontos, hogy milyen a hírnevünk
az online térben, ugyanis az interneten fellelhető negatív információk
rendkívül negatív módon befolyásolhatják a minőségi jelöltek döntéseit.

Gondoskodjunk arról, hogy a jelöltek megfelelő információhoz
jussanak a weboldalunkon arról, miért érdemes minket választaniuk. Minden
vállalati esemény, összejövetel jó kommunikációs alapot biztosíthat.
Dokumentáljuk eseményeinket, mérföldköveinket a social mediában, és akár indítsunk
vállalati blogot is, ezzel biztosítva, hogy minél mélyebb betekintést
nyerhessenek leendő munkatársaink a szervezeti kultúránkba.

Ne bonyolítsuk túl!

A munkaerő-felvétel egy kimerítő, kellemetlen folyamat is
lehet, ha túl sok önéletrajzot gyűjtünk be. Ugyanakkor a mai munkaerőpiacon még
mindig jó jel, ha túl sok jelentkezőnk van, nem pedig túl kevés. Gondoljunk
bele egy álláskereső helyzetébe, bizonyára neki sem egyszerű.

Az álláskeresés rendkívül időigényes, nehéz folyamat, ne
használjunk olyan jelentkezési felületet, ami elriasztja a jelölteket! Kerüljük
az elavult online alkalmazásokat, amelyeknél manuálisan kell több oldalnyi
kérdésre megfelelően választ adni az önéletrajz és motivációs levél feltöltése
mellett.

Kerüljük a hosszú jelentkezési folyamatokat! Csak a
minimális adatokat kérjük be, ami jó esetben egy önéletrajz és egy motivációs
levél. Ezek a dokumentumok is kellő mennyiségű információval fognak ellátni
bennünket a döntéshozáshoz.

Használjuk a közösségi médiát, de ne kémkedjünk.

Napjainkban számos módon belefolyik a közösségi média a
felvételi eljárásba, kommunikációba. Először is nagyon fontos, hogy ha van
nyitott pozíciónk, azt kommunikáljuk a social media által kínált felületeken. A
LinkedIn az álláskeresés fő platformja, de érdemes a Facebookot is
felhasználnunk a hirdetések indításához. Emellett megnézhetjük a jelöltjeink
közösségi média felületeit is, de ezt mindig fenntartásokkal kezeljük. Ezt a
keresést arra használjuk, hogy olyan pozitív tulajdonságokat és hobbikat
találjunk, amikről úgy gondoljuk, hogy az illető illene vállalati kultúránkba,
de soha ne használjuk a jelölt negatív megkülönböztetésére vagy kritizálására.
Ha minden apróságot nagyító alá veszünk, soha nem fogjuk megtalálni a megfelelő
munkatársakat.

 

olvasson további toborzási tippeket