milyen kategória menedzserként dolgozni?
A kategória menedzser elsődleges feladata a termék vagy szolgáltatás fejlesztésének és használatának elősegítése. Mivel egy adott termékkategóriát kezel, felelős a termékek promóciójáért és árazásáért. Ezenkívül stratégiákat dolgoz ki egy termékkategória marketing tevékenységének előmozdítására és az eladások növelésére.
A kategóriamenedzserek olyan új ötleteket is kutatnak, mint a kategóriák helyettesítő és kiegészítő termékei, a termék láthatóságának és bevételének javítása érdekében. Csapatokkal dolgozik a kutatási és fejlesztési szakaszokban, stratégiai marketingtervet dolgoz ki a vásárlói elkötelezettség és promóciók fokozása érdekében. Adatelemzésre támaszkodik, hogy megértse az értékes kategóriákra vonatkozó információkat, például az ügyfelek viselkedését és vásárlásait, és az információkat a növekedés ösztönzésére használja.
mit csinál egy kategória menedzser?
A kategória menedzser röviden összefoglalva kielégíti a fogyasztói és vállalati igényeket. Ez azt jelenti, hogy mélyreható ismeretekre van szüksége a célfogyasztóról, a preferenciáitól és a termékek vásárlási helyétől az adott korcsoport körben népszerű promóciós módszerekig. Időt szán a promóciós módszerek kutatására, amelyek megfelelnek a termékkategória célközönségének. Azt is megtervezi, hogyan vonzzon az árazással több eladást, hogy a kategória többi termékét is kedvezményekkel értékesítse.
tekintse meg a legújabb sales állásajánlatainkat.
megnézemkategória menedzser átlagos fizetése
Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt kategória menedzser.
szeretné tudni, mennyit keres egy kategória menedzser? nézze meg bérkalkulátorunkban!
bérkalkulátorhogyan kereshet többet kategória menedzserként?
A kategóriamenedzser fizetése elsősorban a tapasztalatától és a végzettségétől függ. Javíthatja fizetési kilátásait, ha tapasztalatot gyűjt komplex feladatkörben, széleskörű rálátást szerezve a szektorra és a teljes üzleti képre. Egy kategóriamenedzsernek sokrétű tapasztalattal kell rendelkeznie a munka különböző területein. Egyes munkáltatók a munka összetettsége alapján állapítják meg az alapfizetést. A vállalat mérete is befolyásolja a kereseti lehetőségeket, mivel a nagy multinacionális vállalatoknak megvannak az erőforrásai a magasabb fizetések és további juttatások biztosítására. A kisvállalkozások általában többletfeladatokat is hárítanak a kategóriamenedzserekre, ahol jobbára a bevételének függvényében tudják honorálni a befektetett munkát.
kategória menedzser munkakör típusai
A kategória menedzserek az alábbi területekre specializálódhatnak:
- Kiskereskedelmi kategória menedzser: idejét az árukészlet-kezelésre, árazási tervekre és vizuális áruelhelyezésre szenteli. Egyeztet a beszállítókkal annak érdekében, hogy optimális árakat biztosítson egy termékkategóriához. Feladata a hiányok azonosítása és hogy segítse a kiskereskedőnek kihasználni az új trendeket azáltal, hogy további polcokat biztosítsanak, és növeljék a gyorsan mozgó termékek láthatóságát. A kiskereskedelmi kategória menedzserek azt is biztosítják, hogy a megfelelő termék szortiment álljon rendelkezésre a fogyasztóknak.
- Beszállítói kategória menedzser: feladata, hogy javítsa egy specifikus termékkategória teljesítményét különböző üzletekben. Módokat dolgozhat ki a polcrendszer és a elhelyezés maximalizálására, valamint elemzést végezhet a konkurens termékek teljesítményéről egy üzletben. A beszállítóknál dolgozó kategória menedzserek nagy része az időt az áruházakban a termékkategóriák elhelyezéséről tárgyalva töltik.
kategória menedzserként dolgozni
A kategóriamenedzser feladata a bevétel maximalizálása azáltal, hogy a megfelelő termékeket a megfelelő időben juttatja el a fogyasztókhoz.
-
kategória menedzser feladatai
Egy kategóriamenedzser különféle üzleti tevékenységekben vesz részt, többek között:
- Találkozik a piac különböző érintettjeivel és vezetőivel: a PR, ügyfélszolgálati és értékesítési csapatok mellett dolgozik. A feladata, hogy összefogja őket, és biztosítsa, hogy megvalósítsák az adott termékkategóriához javasolt promóciós stratégiákat. Figyelemmel kíséri a kihelyezési taktikát az üzletben, az árakat, a készletellenőrzést és a promóciókat. Kapcsolatba lép a vezetőséggel is, hogy megbizonyosodjon arról, hogy a kategória promóciós stratégiái összhangban vannak a vállalat céljaival és irányelveivel.
- Piaci és értékesítési adatok elemzése: a kategóriamenedzser értékesítési és marketingadatokat használ a fogyasztói magatartás elemzésére. A statisztikai elemzés létfontosságú az árképzésben, mivel kikövetkeztetheti azt az ártartományt, amelyet a megcélzott ügyfelek hajlandóak fizetni. A kategóriamenedzserek az adatok segítségével olyan polcelrendezéseket és kihelyezési taktikákat készítenek, amelyek optimalizálják a bevételt és a termékteljesítményt a kiskereskedelmi üzletekben.
- Fejlesztési lehetőségek azonosítása: meg kell határoznia a munkáltatója számára a terjeszkedési lehetőségeket. Ez magában foglalja a piaci teljesítményről szóló jelentések áttekintését, és az adatok összehasonlítását az egyes termékkategóriák értékesítésével.
- Választéktervezés: a kategóriamenedzser határozza meg, hogy mely termékeket kell hozzáadni vagy eltávolítani egy adott kategóriához vagy tartományhoz. Különböző üzletekben is segíti a beszállítókat a választékkal.
- Alaprajz és helykiosztás: az üzlethelyiségekben az alapterületet stratégiailag rendezi be, hogy biztosítsa az áramlást, és forró pontokat hozzon létre a gyorsan mozgó termékek számára. Adatok segítségével újabb polcokat rendelhet a különböző termékkategóriákhoz, és biztosíthatja, hogy a legjobban teljesítő termékeknek elegendő hely legyen.
- Adott termékkategóriák vizuális megjelenítésének támogatása (visual merchandising): segíti az üzlet személyzetét a különböző termékkategóriák számára tetszetős kihelyezések létrehozásában. Használhatja a márkaszíneket és a promóciós eszközöket az értékesítés javítására.
-
munkakörnyezet
A legtöbb kategória menedzser irodai környezetben dolgozik. A stratégiai döntésekhez hosszasan kell elemezni az adatokat, mely történhet az irodában, vagy a vállalat döntése alapján részben otthonról (home office) is. Amikor segíti a kereskedőket az alaprajzok és a polckiosztás megszervezésében, a nap nagy részében az üzleteket járja, így munkavégzése az irodán kívül is történhet.
-
kikkel dolgozik együtt egy kategória menedzser?
Egy kategória menedzser elsősorban a kiskereskedelemben dolgozik, a kollégái közé tartozhatnak értékesítési igazgatók, ügyfélszolgálati adminisztrátorok és szolgáltatás-menedzserek. Mivel az árukészlettel és beszerzési ügyekkel is foglalkozik, szorosan együtt dolgozik logisztikai menedzserekkel, beszerzési menedzserekkel és más szakértőkkel, beleértve az üzletfejlesztési menedzsereket, termékmenedzsereket és projektmenedzsereket.
-
munkaidő beosztás
A kategóriamenedzserek irodai munkaidőben 9-17 óráig, legtöbbször teljes munkaidőben dolgoznak. Egyes munkáltatók rugalmas munkaidőbeosztást kínálnak, például részmunkaidős opciókkal és szerződésekkel. A munkakörhöz tartozik a beszállítókkal való találkozás és a különféle kiskereskedőkkel való árak egyeztetése is.
-
fejlődési lehetőségek
A kategória menedzserként való munkavégzés jól meghatározott karrier utat kínál. Előreléphet a belépő szintű pozícióból a senior kategória menedzser szerepébe, majd marketingmenedzserré vagy marketing igazgatóvá válhat. Specializálódhat beszerzési területre és beszerzési menedzserként folytathatja a karrierjét.
-
amiért érdemes kategória menedzser állást a Randstadon keresztül keresni
Több előnye is lehet, ha Randstad tanácsadó közreműködésével keres kategória menedzser állást:
- Egy a munkaerőpiac kereskedelmi szektorát jól ismerő tanácsadó támogatja a kiválasztási folyamat során
- Àlláslehetőségek széles skáláját találja honlapunkon
- Aakár határozott akár határozatlan idejű állást keres, segítünk megtalálni azt az állást, ami Önhöz leginkább passzol.
szükséges tanulmányok és készségek
tanulmányok
Ahhoz, hogy kategória menedzserként dolgozhasson, szükséges szakmai ismeretek elsajátítása is. Az alábbi képzések egyikét célszerű választani az induláshoz:
-
egyetemi diploma
A kategória menedzserként való munkavégzéshez, szükség van magas szintű ismeretekre a marketingstratégia, a fogyasztói viselkedés és az üzleti statisztika területén. Ehhez választhatja a marketing vagy az üzleti menedzsment szakok valamelyikét alap és mesterdiplomaként. Az MBA fokozat megszerzése további előnyt jelenthet.
-
munkatapasztalat
Mivel a kategória menedzser döntéshozó szerepet tölt be, szüksége van néhány év tapasztalatra, akár belépő szintű pozícióban is. Pályakezdőként teljesíthet marketing vagy menedzsment gyakornoki programot, vagy csatlakozhat egy graduális gyakornoki programhoz a készségeinek és tapasztalatának fejlesztése érdekében. Önkéntes munka és munkahelyi gyakorlat az egyetemen szintén javíthatja a kilátásait.
készségek
Az alábbi készségek szükségesek egy kategória menedzser számára a munkavégzéshez:
-
kereskedelmi szakértelem
Létfontosságú megértenie az ágazat jelenlegi helyzetét, a beszerzési kockázatoktól az befektetési eredményekig, a fogyasztói kiadásokig és az árazási modellekig. A kereskedelmi szakértelem segít önnek az üzletek megkötésében és stratégiai tervek kidolgozásában a termékkategóriák számára.
-
projektmenedzsment készségek
Egy kategóriamenedzser felügyeli a termék különböző aspektusait, beleértve a fejlesztést és az érintettek kezelését. Projektmenedzsment készségekre van szüksége ahhoz, hogy eligazodjon a többfunkciós munkastílusok között, és kezelje a termékfejlesztés különböző aspektusait, például a költségvetést és az időgazdálkodást.
-
digitális szakértelem
Ki kell használnia a technológia adta lehetőségeket a kategóriája teljesítményének javítása érdekében. Számítógépes készségek segítenek az adatelemzésben, digitális kampányokban és a beszerzés vagy készletkezelés területén. Microsoft Office ismeretek is szükségesek jelentések előkészítéséhez.
-
stratégiai gondolkodás
A feladata olyan stratégiai tervek kezdeményezése, amelyek javítják a termékkategóriák értékesítését vagy termékfejlesztését. Ez azt jelenti, hogy stratégiai gondolkodási készségekre van szüksége a különféle stratégiák elemzéséhez, hogy a marketingszemléletet a termékválasztékhoz igazíthassa.
-
menedzsment készségek
Különböző részlegekkel dolgozik a szervezetben. Vezetői és menedzsment készségek segíthetnek abban, hogy koordinálja a csoportokat, és motiválja a csapatait egy konkrét cél felé.
gyakran ismételt kérdések
Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket a kategória menedzser munkakörrel kapcsolatban:
-
mit csinál egy kategóriamenedzser?
A kategóriamenedzser meghatározza a módokat egy adott termékkörből származó áruk promótálására. Marketingstratégiákat használnak, és tanulmányozzák a célpiacot, hogy megtalálják a legjobb taktikát az eladások növelésére.
-
milyen a jó kategóriamenedzser?
A jó kategóriamenedzser stratégiai gondolkodási készségeit használja fel árképzési és vizuális értékesítési stratégiák kidolgozására egy termék reklámozására. Segítenek a beszállítóknak a versenytársak elemzésében és a fogyasztói trendek maximalizálásában.
-
milyen egy kategória menedzser fizetése?
Bérkalkulátorunkból megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit milyen egy kategória menedzser fizetése. Ahogy az idő előrehaladtával növeli tapasztalatát és bővíti készségeit, úgy emelkedhet a potenciális fizetése is.
-
a kategória menedzser egy jó állás?
Kategóriamenedzserré válni izgalmas karrier, számos területen ígéretes kilátásokkal. Segíti a beszállítókat és a kiskereskedőket céljaik elérésében és a bolti eladások növelésében.
-
milyen végzettség szükséges egy kategória menedzser számára?
Egy kategóriamenedzsernek marketing vagy üzletviteli felsőfokú képzettségre van szüksége. Emellett fontos a releváns területeken szerzett munkatapasztalat is.
-
hogyan jelentkezhetek kategória menedzser állásra?
Kategória menedzser állásra pályázni könnyű: készítse el Randstad-profilját, és válogasson állásajánlataink közül az Ön közelében. Bejelentkezést követően jelentkezzen egy kattintással az Önnek szimpatikus álláslehetőségre a weboldalunkon keresztül!