a meggyőző LinkedIn profil titkai

Egy kis szerencsével már nem nekünk kell új állásra vadásznunk, mert a 21. század legmenőbb munkaportálján, a LinkedIn-en egy fejvadász vagy a leendő főnökünk is megtalálhat minket!

De csak akkor vesznek majd minket komolyan, ha a profilunk annyira meggyőző szakmai fősorral, fényképpel, keresőszavakkal és csoporttagságokkal rendelkezik, ami figyelemreméltó jelöltté tesz minket az adott területen. Íme, ezek a lenyűgöző LinkedIn profil tulajdonságai!

meggyőző fénykép és lényegre törő fősor

Az Instagram korában egyre nagyobb divat fekete-fehér színekkel és más designelemekkel feldobni a fotóinkat, de felejtsük el ezeket a megoldásokat, ha szeretnénk pozitív szakmai benyomást kelteni a világ legnagyobb szakmai oldalán. Emellett arra is figyelnünk kell, hogy ne takarja az arcunkat napszemüveg vagy sapka. Ne a legutóbbi bulifotónkkal akarjuk lenyűgözni a leendő főnökünket, mert az ilyen képek nem bizalmat, hanem inkább rossz véleményt keltenek a munkaadókban! És arra is figyeljünk, hogy a tekintetünkkel a kép középpontjára fókuszáljunk, mert az oldalra nézős képek senkiben sem keltenek megnyerő benyomást.

A kép alatti fősor komoly kihívás a LinkedIn-en: 120 karakterrel kell olyan elementáris erővel megragadnunk az érdeklődők figyelmét, hogy mindenképp velünk akarjon dolgozni. Minél lényegretörőbben fogalmazunk, annál nagyobb sikert érhetünk el! Írjuk le világosan, 1-2 szóban a szakterületünket, aztán szintén tömör, velős szavakkal bővebben is kifejthetjük a tevékenységi körünket. És ha még maradt néhány karakternyi hely, akkor írjunk néhány jól megválogatott jelzőt is, amelyekkel képességeinket, tudásunkat tovább árnyaljuk.

Aztán jöhet a maximum 2000 karakteres összefoglalás! Ebben szerepelnie kell legalább 6 professzionalitásunkat bemutató keresőszónak, és itt a területünkre jellemző SEO-kulcsszavakkal se spóroljunk!

mutassuk be képességeink és csoporttagságainkat!

Hogyan találnak meg minket a fejvadászok, HR-esek és cégtulajdonosok a munka világának legnagyobb közösségi oldalán?

A megadott kulcsszavak alapján, ezért fontos, hogy a Skills & Endorsements szakaszban csak azokat a képességeinket soroljunk fel, amelyek az adott szakterülethez a leglényegesebbek, hiszen így fognak megtalálni minket a virtuális munkaerőpiacon. Fordítsunk kiemelt figyelmet arra, hogy megemlítsük az általunk beszélt nyelveket, mivel egy komoly pozíció betöltésénél ennek is fontos szerepe lehet.

Még meggyőzőbbé tehetjük a LinkedIn profilunkat, ha megmutatjuk a világnak, hogy milyen értékes szakmai csoportok tagjai vagyunk. A csoportok remekül körvonalazzák a szakértők számára az érdeklődési körünket, amiből a HR-esek következtetéseket vonhatnak le a személyiségünkről.

Ennél már csak az kelt professzionálisabb benyomást az érdeklődőkben, ha gyakran publikálunk is az említett közösségekben, és megosztjuk a véleményünket a szakma friss trendjeivel kapcsolatban. Arra is lehetőségünk van, hogy közvetlenül a LinkedIn-en posztoljunk szakmai anyagokat. Egy jól megírt egyedi tartalommal felhívhatjuk a LinkedIn-en lévő szakmabeliek figyelmét, és lehet, hogy máris lecsapnak ránk a szemfüles fejvadászok!

szakmai ajánlások és végzettségek

A szakmai múltunk óriási jelentőséggel bír abban, hogy milyen lesz a jövőnk!

A legjobban az győzi meg a munkaadónkat, ha látja, milyen kompetenciákban vagyunk jártasak, és az adott területen a volt kollégáink, a korábbi főnökeink is értékelik a teljesítményünket. Mindenképp jelöljük az adatlapunkon, miben vagyunk profik, de ugyanezzel a lendülettel kérjük meg a korábbi munkatársainkat, hogy jelöljék, szerintük mennyire vagyunk leleményesek az adott szakterületen.

A profilunkon mindenképpen tüntessük fel a végzettségeinket, mert ezzel még jobban felébreszthetjük a leendő főnökünk vagy a fejvadászok érdeklődését! Lehet, hogy ők is ugyanazon az egyetemen végeztek, és innentől kezdve egyre kíváncsibbak lesznek ránk, esetleg gyorsan behívnak minket egy interjúra!

tudjon meg még több érdekességet a munka világáról! Olvassa a Randstad karrierportált!

megnézem