milyen szűrőkérdésekkel készül egy profi HR-es az állásinterjúra, hogy megtalálja a tökéletes jelöltet?
Ez nagyon pozíciófüggő. Az ügyfélszolgálatnál ilyen például a monotonitástűrés, a terhelhetőség, a csapatban való együttműködés vagy a multitasking képessége. Azonban legalább ennyire lényeges ezen a területen a türelem, a gördülékeny kommunikáció, a nyelvtudás és a tárgyalástechnikai ismeretek. A szűrőkérdések ezekre a kompetenciákra épülnek.
milyen a jó interjú, és átlagosan mennyi idő kell ahhoz, hogy kiderüljön valakiről: ő az ideális jelölt?
Ha a beszélgetés első 10 percében érezzük, hogy az adott személy lesz a befutó, akkor szívesen beszélgetünk vele tovább. Belemegyünk a komplexebb, nehezebb kérdésekbe is. Egy jó jelölttel mindig élmény interjúzni, hiszen szinte azonnal kialakul egy beszélgetés. Persze a kevésbé meggyőző jelöltek esetén is van egy tiszteletbeli időkeret, ameddig lehetőséget adunk nekik a bizonyításra.
hogyan deríti ki a toborzási szakember, hogy valaki hazudik az interjún?
A legfontosabb, hogy mindig gyakorlati példákra, illetve konkrét élethelyzetekre kell rákérdezni, mert ezekből látszik igazán, hogy a jelölt válasza fiktív vagy valóban megtörtént eseményen alapszik.
miért kérdezik a jelöltet gyakran arról, hogy mi a hobbija a munka mellett?
Mert a munkáltató számára is fontos, hogy a leendő kollégája kipihenje magát és megfelelő csatornát találjon a feltöltődésre, ha egy adott területen nagy a mindennapi nyomás… Ebből a válaszból sokszor kiderül, hogy a jelölt mennyire kiegyensúlyozott, mennyire fontos számára a kreativitás, esetleg milyen értékrenddel bír.