milyen ügyfélszolgálati munkatársként dolgozni?

Az ügyfélszolgálati munkatársak támogatják az ügyfeleket a rendelések leadásában és a felmerülő panaszok kezelésében. Információt és választ nyújtanak a cég által kínált termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos kérdésekre. Emellettl feldolgozzák a visszaküldéseket, és amennyiben szükséges, továbbítják a panaszokat más osztályoknak vagy illetékes kollégáknak. Magasabb ügyfélszolgálati munkakörben, felügyelőként vagy csoportvezetőként a feladatkör bővül a munkatársak munkájának ellenőrzésével, támogatásával és irányításával is.

A munkakörhöz elengedhetetlen a türelmes, nyugodt természet.. Az ügyfélszolgálati munkatársak legfontosabb feladata, hogy empatikusan tudják kezelni a dühös ügyfeleket is, megértsék és megnyugtassák őket, ezzel egyidőben pedig megoldást találjanak a problémáikra. Meg kell őrizniük higgadtságukat, miközben különböző kommunikációs csatornán keresztül válaszolnak az ügyfelek panaszaira és részletes, pontos információt nyújtanak a cég által értékesített termékekről vagy szolgáltatásokról.

mit csinál egy ügyfélszolgálati munkatárs?

A feladatok közé tartozik az ügyfelekkel való folyamatos kommunikáció, a  beérkező panaszok és kérdések rögzítése a belső rendszerben , illetve a vállalat és az ügyfelek közötti kapcsolattartás. Feladata lehet még a más társosztályok munkatársaival való egyeztetés és riportok készítése is. Munkaidejének nagy részét számítógép előtt tölti, és rendszeresen vesz részt képzéseken a különböző típusú szoftverek használatáról.

tekintse meg a legújabb ügyfélszolgálati állásajánlatainkat

megnézem
1

ügyfélszolgálati munkatárs átlagos fizetése

Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, és összehasonlíthatja, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt ügyfélszolgálati munkatárs. Az alapfizetésen felül a legtöbb cég műszakpótlékot is biztosít, amennyiben az alap munkaidőkereten kívül eső órákban is lefedettséget kell biztosítani. Egyéb béren kívüli juttatásokban is részesülhet, mint például cafeteria, egészségbiztosítás, home office támogatás vagy éves bónuszok.

szeretné tudni, mennyit keres egy ügyfélszolgálati munkatárs? nézze meg bérkalkulátorunkban!

bérkalkulátor

hogyan kereshet többet ügyfélszolgálati munkatársként?

Előfordulhat, hogy felsőoktatási végzettség nem kötelező a pozícióhoz, azonban a diploma megszerzése néhány esetben javítja a karrier- és fizetési kilátásokat. Ugyanakkor ennél a munkakörnél a bér mértéke legfőképpen  a releváns tapasztalattól és az idegennyelv-tudástól függ. Nem ritka a nyelvi pótlék, főként olyan területen, ahol az angol mellett egy második idegennyelvet is aktívan kell használni. A speciális nyelvek felsőfokú ismerete nagy előnnyel bírhat olyan pozíciók esetében, ahol ezeket napi szinten szükséges használni. Fontos megjegyezni viszont, hogy a munkakör szempontjából nem releváns nyelvtudásra a legtöbb esetben nem jár magasabb fizetés. 

A munkavégzés helyeszintén befolyásolhatja a fizetési kilátásokat, mivel Budapesten a legmagasabb az ügyfélszolgálati munkatársak iránti kereslet. Ez növeli a bérezés mértékét, és így akár a juttatási csomagot is.

2

ügyfélszolgálati munkatárs munkakör típusai

Az ügyfélszolgálati munkaköröket két kategória  mentén  különíthetjük el:

Támogatási platform alapján: 

  • Telefonos ügyfélszolgálati munkatárs: telefonon keresztül kommunikál az ügyfelekkel. Fogadja a hívásokat, válaszol a kérdésekre, és segít az ügyfeleknek problémáik megoldásában. (Call Center Agent, Diszpécser, Contact Center Agent, TSR: Telephone Service Representative, Operátor, Telefonos ügynök, Telefonos ügyfélközpont támogató, Ügyfélkapcsolati munkatárs)
  • E-mail ügyfélszolgálati támogatás: az ügyfelek bejövő e-mailjeit, kérdéseit válaszolja meg. Írásbeli támogatást biztosít a vásárláshoz vagy szolgáltatáshoz kapcsolódó folyamatokban. (Customer Service Representative, Email Support Agent)
  • Chat ügyfélszolgálati munkatárs: élő chaten keresztül kommunikál az ügyfelekkel a vállalat weboldalán vagy alkalmazásában. Gyors és valós idejű választ nyújt. (Virtual Assistant, VA, Virtual Admin, Online Agent, Online Support, Online Ügyfélkapcsolati Munkatárs)

Gyakoriak az olyan pozíciók, ahol mindhárom platformon kell támogatni az ügyfeleket, néha párhuzamosan is. 

Támogatási terület alapján:

  • Panaszkezelő munkatárs: általános kérdésekkel, megrendelésekkel, visszáruval és panaszbejelentéssel kapcsolatos megkereséseket dolgoz fel, rögzíti a rendszerben. A megrendeléssel és visszafizetéssel kapcsolatos folyamatokat, illetve a komplex kérdéseket továbbküldi az illetékes csapatoknak. (Customer Support, Call Center Agent, Complaint Handling Operator)
  • Ügyfélszolgálati / ügyfélkezelő munkatárs: meglévő ügyfélkörrel tartja a kapcsolatot, a beérkező megkeresésekre válaszol, támogatja a két fél közötti folyamatokat. Sokszor részt vesz a rendeléskezelésben is, és aktívan kommunikál más társosztályokkal. (Customer Service Representative, Customer Service Agent, Customer Sales Support, Customer Service and Order Management)
  • Social media ügyfélszolgálati munkatárs: figyeli és kezeli a vállalat social media platformjait. Válaszol a felmerülő kérdésekre, és segíti az ügyfeleket avásárlások során.

Technikai támogató  munkatárs: ügyfelek támogatása technikai problémák megoldásában. Level1 szinten főként könnyen megoldható problémákat orvosol (jelszóváltoztatás, dokumentumkezelés, nyomtató beállítása). A bonyolultabb rendszerproblémák elhárítását a Level2 részleg végzi (szoftvertelepítés, karbantartás hibaelhárítás). (IT / Technical support, IT / Technical helpdesk, Helpdesk Analyst, Technical Support Specialist, Service Desk Analyst / Agent)

ember beszélget egy kollégájával
ember beszélget egy kollégájával
3

ügyfélszolgálati munkatársként dolgozni

Az ügyfélszolgálati munkatárs a szervezet nevében kommunikál a meglévő és potenciálisügyfelekkel. Ismerje meg a szerephez kapcsolódó konkrét feladatokat és munkakörnyezetet, fejlődési lehetőségeket.

4

szükséges tanulmányok és készségek

tanulmányok

Az ügyfélszolgálati munkatárs pozícióhoz általában nincs szükség speciális felsőfokú végzettségre. Sokszor vannak belépő pozíciók is nyitva, amelyekhez  a legtöbb vállalat az alábbi képesítéseket keresi:

férfi fejhallgatóval
férfi fejhallgatóval

készségek

Mint sok más munkakör esetében, az ügyfélszolgálati munkatársaknak képesnek kell lenniük számítógépen dolgozni az ügyfélfiókok létrehozásához, a bejövő kérdések és panaszok rögzítéséhez és frissítéséhez. Ezen túlmenően az alábbi készségek szükségesek  a munkavégzéshez: 

5

gyakran ismételt kérdések

Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket a ügyfélszolgálati munkatárs munkakörrel kapcsolatban: 

Köszönjük, hogy feliratkozott. Hamarosan küldjük a preferenciáinak megfelelő álláslehetőségeket.