mit csinál egy IT support munkatárs?

Az IT support, vagy IT támogató munkatárs számítógépes rendszereket telepít és konfigurál. Informatikai ismereteit szoftver- és hardverhibák diagnosztizálására használja, hogy támogatást nyújtson technikai és alkalmazási problémák megoldására. Ha a feladata a belső számítógépes rendszerek felügyelete, a helyszínen személyesen oldja meg a problémákat, külső ügyfelek esetén pedig telefonon keresztül, vagy online.  

Egyes IT support szakemberek feladata, hogy támogatást biztosítsanak az ügyfeleknek az üzletspecifikus szoftverek használatával kapcsolatban. Segítenek az ügyfeleknek megérteni a különféle alkalmazások működését, illetve támgatást nyújtanak a szoftveralkalmazások telepítésében vagy frissítésében. Válaszolnak a programokkal kapcsolatos kérdésekre, vagy segítenek akár az internetkapcsolat helyreállításában, és a Wi-Fi routerek problémáinak diagnosztizálásában is.

tekintse meg a legújabb IT állásajánlatainkat

megnézem
1

IT support munkatárs átlagos fizetése

Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt IT support munkatárs.

szeretné tudni, mennyit keres egy IT support munkatárs? nézze meg bérkalkulátorunkban!

bérkalkulátor

hogyan kereshet többet IT support munkatársként?

IT support munkatársként kompenzációs csomagja számos tényezőtől függ. Míg a legtöbb munkáltató nem feltétlen követeli meg a szakirányú formális, iskolai végzettséget, az informatikai támogatással kapcsolatos bizonyítványok megszerzése növelheti az alapfizetést. A magasabb szintű végzettség szintén hozzájárul a bérsávon belüli magasabb alapfizetéshez.

Informatikai tapasztalatának és tudásának növekedésével arányosan a kompenzáció is emelkedik majd. Emellett a szakterület is befolyásolja a bérsávot: ha összetett informatikai támogatási területen dolgozik, mint a számítógépes hálózatok vagy számítógépes rendszerek üzemeltetése, a fizetés is magasabb, mint például a telefonos ügyfélszolgálati támogatás esetén.

Természetesen a munkaórák is befolyásolják a fizetést. Informatikai támogató állások részmunkaidős és teljes munkaidős formában is elérhetők, az ügyeleti díjak pedig tovább növelhetik az alapfizetést mindkét esetben.

2

Az IT support munkakör típusai

  • 1. szintű IT support (helpdesk): az első szintű IT support munkatárs a kapcsolatfelvételi pont az IT problémával rendelkező felhasználók számára. Informatikai ismereteire támaszkodik a problémák gyors megoldása érdekében. Telefonon vagy az interneten keresztül is nyújthat segítséget a hálózati kérdésekben.
  • 2. szintű IT support: ha az első szintű IT support nem tudja a technikai problémát kezelni, azt továbbítja a 2. szintre, ahol mélyebb technológiai ismeretekkel rendelkező szakemberek adnak megoldást a problémára. 
  • 3. szintű IT support: olyan összetett informatikai problémákat diagnosztizál és old meg, amelyeket az 1. és 2. szintű support munkatárs már nem tud. Ez a szerepkör IT speciálista tudást igényel.
smiling man holding laptop beside server shelves
smiling man holding laptop beside server shelves
3

IT support munkatársként dolgozni

Az IT support munka magában foglalja a felhasználók támogatását a számítógépes rendszerek telepítésében és hibaelhárításában, valamint a hálózati csatlakozási problémákban. Ismerje meg jobban az IT-támogató szakemberek feladatait, munkakörnyezetét és munkarendjét.

4

szükséges tanulmányok és készségek

tanulmányok

Ahhoz, hogy IT támogatóként dolgozhasson, szükséges szakmai ismeretek elsajátítása is. Az alábbi képzések egyikét célszerű választani az induláshoz: 

man in blue shirt, looking to the side
man in blue shirt, looking to the side

készségek

Az alábbi készségek szükségesek egy IT support munkatárs számára a munkavégzéshez: 

5

gyakran ismételt kérdések

Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket az IT support munkatárs munkakörrel kapcsolatban: 

Köszönjük, hogy feliratkozott. Hamarosan küldjük a preferenciáinak megfelelő álláslehetőségeket.