a sikeres munkavállalói élmény 4 módszere.

Ha az employee experience és a customer experience két oldala ugyanannak az érmének, mire van szükség egy jó munkavállalói élmény gyakorlati megvalósításához? A Randstadnál úgy gondoljuk, hogy négy kulcsfontosságú lépés vezet a munkavállalói élmény megfelelővé tételéhez, és ami még fontosabb, a profit megszerzéséhez. 

első lépés.

Olyan vállalati kultúra létrehozása, amely alapvető előnyként és márkaépítő elemként tekint a munkavállalói élményre.

“Tegye a saját csapatát az első helyre, az ügyfeleit a másodikra, a befektetőit pedig a harmadikra”, mondta a Virgin ügyvezető igazgatója, Richard Branson. “Magától értetődőnek kéne lennie, hogyha gondját viseli az embereinek, azzal az ügyfeleire is jó hatást gyakorol”.

Ahogy azt a tanulmányban kiemeltük, ez nagy ugrást jelenthet a vállalati kultúrában sok olyan szervezet számára, amelyek hozzászoktak ahhoz, hogy a customer experience az employee experience előtt áll. De ennek eredményei egyre nyilvánvalóbbak. Az egyik Randstad Standing Out interjú során bemutattuk, hogy a Singapore Airlines hogyan fejlesztette ki a szolgáltatási kultúráját, a munkáltató márkáját és az alkalmazott munkavállalók értékre vonatkozó javaslatokat, amelyek lehetővé teszik a versenyképességét mind a költség, mind a minőség szempontjából.

A tehetségfejlesztésnek, a munkatársak támogatásának és bátorításának köszönhetően  szerzett jó reputációval képessé válunk arra, hogy folyamatosan erős tehetségeket vonzzunk be. 

A Fairmount Hotels egy másik vezető márka, amely felismeri az employee experience és a customer experience közötti összefüggést, és ezt beépítette a stratégiájába is. “A filozófiánk valójában egyszerű. Ha elég figyelmet szentelünk a kollégáinknak, ők is ugyanúgy oda fognak figyelni a vendégeinkre, amely a látogatók hűségét és pénzügyi megtérülést eredményez a tulajdonosaink számára. A jó munkavállalói élmény ugyanannyira fontos, mint a remek vendégélmény.” - mondta Carolyn Clark, vezető alelnök a Randstad egyik Standing Out interjújában. “Ez egy 24 órás vállalkozás, ahol nehéz lehet a munka és a magánélet egyensúlyának fenntartása. A Fairmount azonban arra törekszik, hogy kompenzálja munkatársait egy szórakoztató munkakörnyezet és közösségérzet megteremtésével a csapaton belül”.

második lépés.

Tegye jelentőségteljessé a munkát.

A vonzó munkatartalommal valódi különbséget érhetünk el a munkavállalói élményben. “Nem mi vagyunk a legnagyobb játékosok a piacon, de úgy gondolom, hogy vonzó munkáltató vagyunk, amelynél érdemes dolgozni” - mondta Samantha Liston,  Australian Broadcasting Corporation (ABC) a Randstad egyik Standing Out interjújában.

“Például egy újságíró számára, ha egy újságtól átmegy az ABC News-hoz dolgozni, akkor a szakma csúcsára kerül, és ezért többen a fizetésük csökkentését is bevállalják csak azért, hogy oda kerüljenek. A függetlenség és az integritás iránti elkötelezettségünk szintén erőteljes vonzerő, mivel az újságírók számára olyan szabadságot biztosítunk, amire máshol nem feltétlenül van lehetőségük”.

A motivációs cél további példája a Microsoft Garage kezdeményezés, amely arra törekszik, hogy a munkavállaló  „megtalálja a következő dolgot, amely nélkül nem élhet” a cégnél. A Randstad Standing Out interjújában Chuck Edward, a Global Talent Acquisition vezetője elmondta, hogy ez a problémamegoldó hajtóerő a társadalmi felelősségvállalástól és a jótékonysági kezdeményezéseken át, egészen az innováció szellemét előmozdító együttműködési hackaton terjed.

“Ezeket a kezdeményezéseket nem csupán a vállalati társadalmi felelősségvállalásnak tekintjük. Segítik fenntartani az emberek elkötelezettségét és motivációját. Ezenkívül ösztönzik a fokozottabb együttműködést, valamint világszerte segítik a tartós kapcsolatok és partnerségek kialakítását a csapataink között.” - mondta. 

“A függetlenség és az integritás iránti elkötelezettségünk szintén erőteljes vonzerő, mivel az újságírók számára olyan szabadságot és megbízatást biztosítunk, amire máshol nem feltétlenül van lehetőségük”

harmadik lépés.

Vonja be az alkalmazottakat munkakörnyezetük megtervezésébe.

Bátorítsa alkalmazottait, hogy segítsék elő a munkakörnyezet kialakítását az alkalmazottak elkötelezettségének elérése érdekében. Ez többről szól, mint a kényelmes környezet, vagy az irodán belüli közösségi terek kialakítása. A nagyszerű employee experience tervezés magában foglalja a virtuális és a fizikai teret is. A prioritások között szerepel az olyan rendszerek építése, amelyek segítenek összekötni a csapatot, megszabadítja őket a felesleges feladatoktól, és kulcsfontosságú adatokba nyújt betekintését, ezáltal megkönnyíti céljaik elérését. 

“Ha az alkalmazottak bíznak egymásban, és bíznak vezetőikben, hogy támogatják őket, akkor készen állnak a felelősségvállalásra és kihívást jelentenek mások számára, ahelyett, hogy félnének a konfliktusoktól. Ez a fajta konstruktív vita tanító jellegű, magával vonja a kiemelkedő teljesítményt és megteremti az egészséges vállalati kultúrát.” - mondta Denise van de Leur, humántőke és szervezeti fejlesztés igazgató a Randstad Standing Out interjújában.

negyedik lépés.

Fordítson figyelmet az adatokra, az elemzésre és az alkalmazottak megértésére.

A tehetség-elemzés segíthet az elkötelezettség és a tehetség teljesítményének optimalizálásában. Az olyan automatikus módszerekkel, képességekkel, mint például  az azonnali visszajelzéssel és az igény szerinti képzéssel történő kiegészítés nemcsak a munkavállalói élmény közvetlen javítását szolgálja, hanem nagyszámú adatcsatornákat is biztosít az elemzések számára.

A HR-nek növekvő mennyiségű információ áll a rendelkezésére; és azt akarjuk, hogy ezeket az információkat elemezhessük és felhasználhassuk ugyanolyan versenyképesség-intelligencia létrehozásához, mint amit az üzlet ügyfél oldalán látunk ”- mondta Rohit Thakur, a Microsoft India HR igazgatója.

Az adatelemzés már nemcsak az IT-nak áll a rendelkezésére. A HR adottságai a mainstream elköteleződést elősegítő alkalmazások irányába tolódnak, amelyek lehetővé teszik a HR szakemberek számára, hogy felmérjék a munkavállalók viselkedését, elvárásait és potenciális frusztrációit. Az eredmények felhasználhatók az elkötelezettség és a megtartás erősítésére. Azt is látjuk, hogy egyre nagyobb szerepet kap a munkahelyi jólét támogatására szolgáló technológia. Ez magába foglalja a munkahelyi környezet, valamint a túlterheltség és a stressz megfigyelését, majd megoldási javaslatokkal szolgál az észlelt problémákra.