Ma leginkább azokat a marketingszakembereket keresik, akik egy személyben rendelkeznek stratégiai gondolkodásmóddal, emellett operatív szinten is megállják a helyüket. Mindezek mellett van néhány olyan aranyszabály, amit marketingesként mindenképp érdemes betartania, ha új állást keres. Mik is ezek? Sorra vesszük. 
 

1. Értsen a közösségi médiához!

Ma már gyakorlatilag az összes marketinges pozíció esetében alapvető elvárás, hogy a jelölt otthonosan mozogjon a web2 és a közösségi média világában, így érdemes – akár külföldi – szakmai blogokon, fórumokon, szakmai rendezvényeken képeznie magát.

2. Kereséskor használja a szakmai csatornákat!

Az online felületek (közösségi oldalak, karrierportálok, fórumok) mellett böngéssze a szakmai oldalakat, pl. a Kreatív online-t! Itt nemcsak egy jó pozícióra bukkanhat rá, de piaci információkat is gyűjthet.

3. Kerülje a sablonokat!

Ez az önéletrajzra, kísérőlevélre, interjúra egyaránt igaz. A neten rengeteg jó önéletrajzsablon érhető el, válasszon olyat, amely passzol az egyéniségéhez! Az interjún sablonos mondatok helyett készüljön egyedi válaszokkal!

4. Mutassa meg magát!

Forduljon meg minél több szakmai konferencián, workshopon, építsen kapcsolatokat, építse fel szakmai hírnevét! Az is előny lehet, ha különböző szakmai szervezetek, szövetségek tagja, itt is érdemes képviseltetnie magát!

5. Mutassa meg korábbi sikereit!

Az önéletrajzban írja le, hogy milyen konkrét kampányokon, milyen partnerekkel dolgozott, milyen eredményeket ért el, milyen konkrét munkákat hozott létre! A LinkedIn nagyon jó felület erre, ezért is érdemes a pályázatában LinkedIn-profilját is megosztania. Ez ráadásul sokkal hitelesebb a munkáltatók szemében, hiszen egy olyan felület, amit mindenki lát (így főnöke, munkatársai, partnerei is).

6. Legyen motivált!

Már a kísérőlevélből is derüljön ki, hogy miért érdekli a megpályázott pozíció! Legyen pontos elképzelése arról, hogy milyen feladatok várnak Önre, és hogyan tudná a tudását, tapasztalatát a cég hasznára fordítani! Az interjún is bizonyítsa motiváltságát: kérdezzen a pozícióról, a leendő munkatársakról, a feladatokról! 

7. Gondolkodjon konkrét helyzetekben!

A legtöbb interjún már nem általános kérdéseket tesznek fel, hanem egy-egy konkrét szituációt kell elmesélnie. Így például egy ilyen kérdés helyett: „Hogyan oldana meg egy konfliktushelyzetet?” erre számítson: „Mi volt a legutóbbi konfliktusa főnökével? Hogyan oldotta meg? Mi volt a kimenete?” Ilyenkor egy pillanat alatt kell előkapnia a legjobb példát, hiszen nagyon fontos, hogy gyors legyen, azonnal reagáljon! Érdemes a hasonló szituációkat előre átgondolnia.

8. Proaktívan!

Ez az álláskeresés minden szakaszára igaz. Vannak álomcégek, álomiparágak, ahol szívesen dolgozna? Jelentkezzen akkor is, ha épp nincs szabad állás. Az interjú előtt is informálódjon proaktívan! Rákérdezhet például, hogy kivel fog találkozni. Ha a cégvezetővel, érdemes formálisabb megjelenést választania, míg a kreatív igazgatónál egy színesebb, lazább öltözet lehet a telitalálat. Az interjú kérdezzen rá, hogy mikorra várható a visszajelzés, illetve kérjen elérhetőséget (e-mail címet, telefonszámot), ahol érdeklődhet. 

+1: Válasszon személyiségéhez illő pozíciót, céget!

Olyan pozíciót érdemes megpályáznia, ami illik a személyiségéhez. Ezt a cég és a pozíció alapján általában könnyű eldönteni. Például egy adatelemzéssel foglalkozó shopper marketing pozícióhoz inkább egy analitikus személy passzol, míg a kreatívügynökségek inkább lazább, kreatív személyiséget keresnek.

nézze meg aktuális marketing állásainkat

Így néz ki most a marketinges munkaerőpiac

  • Amíg a brand marketing és trade marketing szakemberek iránti kereslet visszaszorult, addig egyre több customer és shopper insight szakemberre van szükség, emellett a vállalatok sokszor olyan marketingvezetőt keresnek, akik a stratégiai gondolkodásmód mellett az operatív feladatokban is megállják a helyüket.
  • A túlkínálat és szakemberhiány egyszerre van jelen. A marketing szakma nagyon vonzó terület az álláskeresők körében, ugyanakkor hiába nagy a túljelentkezés egy-egy pozícióra, kevés a megfelelő speciális tudással rendelkező szakember. 
  • A magas szintű angol nyelvtudás alapelvárás ezen a területen, mégis még mindig nagyon sok jelentkezőnek okoz nehézséget.

    A vállalatok egyetemi, de legalább főiskolai végzettséget várnak el a jelentkezőktől, de a legtöbb esetben nem kell, hogy az szakirányú legyen.