A sikeres tehetséggondozási stratégia kritikus lehet az üzleti siker szempontjából, de mégis milyen lépéseket tehet Ön a fejlesztése és javítása érdekében?

A tehetségek hatékony bevonzása számos vállalkozás számára kulcsfontosságú prioritásként kezelendő. Ön is sokat tehet annak érdekében, hogy felkészítse a szervezetét a jövő kihívásaira úgy, hogy megtalálja és bevonzza azokat a tehetségeket, akik tudására és szakértelmére szüksége lesz a növekedéshez, fejlődéshez és az új kihívások leküzdéséhez.

Ha cége hosszú távú, fenntartható sikerre törekszik, akkor valószínűleg nem lesz elég egy „jó” tehetség stratégia - valami kiemelkedőre kell törekednie.

A mai szoros és rendkívül versenyképes munkaerőpiacon ez minden bizonnyal komoly kihívás, de szerencsére számos eszköz, technológia és stratégiai lehetőség segíthet cégének a kitűzött céljainak elérésében.

a tehetség bevonzás kihívásai

A tehetségek bevonzása és megnyerése jelenleg az egyik legnagyobb kihívás a vállalkozások - és különösen a HR osztályok - számára. Különösen azokban az iparágakban fontos szempont, amelyek folyamatosan küzdenek a megfelelő speciális készségek hiányával.

A kutatások arra figyelmeztetnek, hogy egy “globális tehetség krízis” 2030-ig akár több trillió dollárba kerülhetne világszerte a vállalatok nem realizált éves bevételeiben. Csak a technológia, a média és a távközlési iparágak 2020-ig világszerte több mint egymillió képzett munkaerő hiányával szembesülhetnek majd.

Ez az üzleti terület, ahol még a legnagyobb multinacionális cégek is időnként elmaradtak. Jennifer Candee, a Mondelez International tehetséggazdálkodási és munkáltatói márka globális vezetője elmondta, hogy ez a terület „annyira drasztikusan és gyorsan változott”, hogy a szervezetek nem képesek vele együtt növekedni.

A következőt nyilatkozta a Recruiternek: „A három faktorról van szó - a költségről, a minőségről és a sebességről - és ha a költség és a sebesség rendkívül fontos, akkor a minőség csökken. Mindegyiknek egyensúlyban kell lennie.

Számos példa van a multinacionális cégek között, amelyek sikeresen vették az akadályokat a tehetségszerzés terén. A Mastercard és az Asos például az alkalmazottak bevonásával, márkanagykövetté alakításával vált sikeressé.

A leghatékonyabb megközelítés megtalálása az Ön vállalkozása számára létfontosságú lehet a fejlődés valamint a folyamatosan változó munkaerőpiacon való helytállás szempontjából.

emelje magasabb szintre tehetségbevonzási stratégiáját.

A munkáltatói márka az egyik legfontosabb szempont, amellyel számolnia kell a tehetségbevonzási stratégia fejlesztésekor. Ha ez erős, akkor az alapvető képessége máris megvan ahhoz, hogy vonzóvá váljon a tehetségek számára, és bevonzza azokat a szakembereket, akik rendelkeznek a legfontosabb készségekkel a növekedéshez és az üzleti fejlődéshez.

A legjobb példák arra, hogy hogyan használható egy erős munkáltatói márka sikeresen a tehetségek elérésében, a hatalmas technológiai szektorban keresendőek. A Google például a leginkább képzett és tapasztalt pályázók közül válogathat kedvére az innovatív munkáltatóként felépített profiljának köszönhetően, amely világ szinten híres arról, hogy az embereknek megadja a munkájuk elvégzéséhez szükséges szabadságot.

A Randstad legfrissebb munkáltatói márka kutatása szerint, a fizetés és a juttatások, valamint a munka és a magánélet közötti egyensúly a legfőbb oka annak, hogy az emberek 2019-ben kiválasztanak egy munkáltatót, ezt követi a munkahelyi biztonság és a kellemes munkahelyi légkör. Ha a szervezete biztosítani tudja, hogy elkötelezett a fenti prioritások iránt, amelyek egyértelműen fontosak a munkavállalók számára, az hamarosan meglátszik majd tehetségbevonzási stratégia eredményességében.

Egy másik tényező, amely minden évben egyre fontosabbá és fontosabbá válik, a rugalmasság. A munkaerő iránti bizalom megteremtése és a rugalmas munkavégzési lehetőségek biztosítása minden esetben pozitív fényben tüntet fel egy vállalatot, mint munkáltatót.

Korn Ferry a legutóbbi Future of Work riport alapján elmondta: „A munka jövője nemcsak különböző készségeket, hanem teljesen új munkamódszereket igényel.  A sikeres szervezeteketek egy jóval érettebb, rugalmasabb kapcsolatra fognak törekedni a dolgozóikkal, a kölcsönös tiszteletre építve.”

Kulcs technológiák

Csak úgy, mint az üzleti világ számos területére, a tehetség stratégiára is hatással lesz az elkövetkező években a technológia folyamatos és dinamikus fejlődése.

Az innováció egyik olyan területe, amely különösen jelentősnek bizonyulhat, a mesterséges intelligencia, amely a toborzási szakemberek 96 százaléka szerint jelentősen javíthatja majd a tehetségek megszerzésének és megtartásának esélyeit.

Az AI alkalmazások - és a kapcsolódó fejlesztések, például a gépi tanulás és az automatizálás - nagymértékben növelhetik a legerősebb jelöltek azonosításának lehetőségét, és megjósolhatják a sikerüket, fenntarthatják a jelöltek érdeklődését és optimalizálhatják a betanítási folyamatokat.

A Randstad Innovation Fund számos olyan technológiát támogat, amelyek nagy lehetőségeket kínálnak a munkáltatók számára a tehetségszerzési stratégiájukk újragondolásához. Az AllyO például testreszabható AI-t és más újításokat használ a toborzási konverziók és a jelölt tapasztalatainak javítására, míg a Checkster lehetővé teszi a tehetségeket illető jobb döntéshozatalát például olyan funkciók révén, mint az automatizált referencia-ellenőrzés.

Mivel a munka világa folyamatosan fejlődik, a vállalkozások egyre változatosabb problémákkal és kihívásokkal szembesülnek, ezért az ilyen alkalmazások mostantól sokkal fontosabbak lehetnek, mint valaha.