Ötödik alkalommal díjazta Magyarország legvonzóbb munkáltatóit a Randstad Hungary: a lista élén a Mercedes-Benz végzett, míg az Audi Hungaria sorozatos győzelmeinek köszönhetően belépett a nívódíjasok közé. A két autógyár töretlen menetelése ellenére telekommunikációs területen dolgoznának legszívesebben a magyarok, míg a legnagyobbat a pénzügyi szektor fejlődött. A Randstad Employer Brand Research 2017 eredményeihez képest a kellemes légkör és a rugalmas lehetőségek értékelődtek fel leginkább a munkavállalók szemében.



Ismét egy autógyár, ezúttal a Mercedes-Benz lett a legvonzóbb hazai munkáltató a magyar munkavállalók értékelése szerint. A Randstad Employer Brand Research 2018 felmérés eredményei alapján kedden este ötödik alkalommal adták át a legvonzóbb vállalatoknak járó díjakat. Minden évben az autóipar egyik szereplője, az Audi Hungaria, illetve a Mercedes-Benz végzett az élen. „Ez annak ellenére igaz, hogy a szektorok versenyében az autóipar mindössze a negyedik helyen áll” – jegyezte meg Baja Sándor, a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója. Az Audi Hungaria ezúttal is nagyon jól szerepelt a munkavállalók értékelése alapján, ezért a Randstad Employer Brand díj történetében elsőként nyerte el a Legvonzóbb munkáltatónak járó nívódíjat, ami azt a vállalatot illeti meg, amely öt év alatt három alkalommal is a toplista élére került.



A Mercedes-Benz mögött a dobogó második fokára idén a tavalyi negyedik helyezett IBM léphetett fel, míg a bronzérmes – az IBM-hez hasonlóan szintén két helyet javító – Bosch lett. A top10-be két teljesen új szereplő is bekerült a Coca-Cola és a KUKA Robotics személyében. Kategóriájában nívódíjat kapott a Tesco és a DM, míg saját szektorában különdíjat érdemelt ki a Budapest Bank, a MOL, a B. Braun Medical, a KUKA Robotics, az IKEA, a Coca-Cola, a Vodafone, a Kühne + Nagel, valamint a Lidl. 

 

A pénzügy, logisztika és kereskedelem vonzereje is nőtt

A szektorok versenyében a telekommunikáció végzett az élen (a munkavállalók 42%-a helyezkedne el szívesen az iparágban), megelőzve a tavalyi győztes gyógyszer- és vegyipart. A dobogó harmadik fokát a szolgáltatások foglalják el.„Az előkelő helyezés ellenére nem dőlhetnek hátra azok a vállalatok, melyek ezeken a területeken tevékenykednek, a telco szektor kivételével ugyanis csökkent az élen járó iparágak vonzereje a munkavállalók szemében. A top10-es lista végén elhelyezkedő pénzügy, logisztika és kiskereskedelem ezzel szemben sokat fejlődött, így a mezőny tömörebb lett, kiéleződött a tehetségekért folytatott harc” – mutatott rá Baja Sándor. A legnagyobbat a fenti szektorok közül a pénzügy lépett előre: a Randstad Employer Brand Research 2018 eredményei szerint a munkavállalók 36 százaléka helyezkedne el szívesen ezen a területen az előző évi 31 százalékkal szemben. Mindeközben a gyógyszer- és vegyiparban, valamint a szolgáltatási szektorban is a munkavállalók 41 százaléka dolgozna az 1 évvel korábbi 43, illetve 42 százalék helyett.

17554
17554

Még mindig nem jó a fókusz

A munkahelyválasztást befolyásoló legfontosabb tíz tényező sorrendje nem változott az előző évhez képest. A listavezetők továbbra is a fizetés (75%), a munkahelyi légkör (64%) és a biztos állás (58%). Ugyanakkor leginkább a kellemes légkör, valamint a hatodik helyet elfoglaló rugalmas lehetőségek értékelődtek fel a munkavállalók szemében. Ezzel szemben a munkáltatók a pénzügyi stabilitás és az élen járó technológia alkalmazása terén jeleskednek. „Évek óta mondjuk, hogy a tehetségek bevonzásához a munkáltatóknak azokra a tényezőkre kell helyezniük a hangsúlyt, amelyek a munkavállalók számára fontosak” –

emelte ki Baja Sándor. „A munkáltatói márka építése nagyon kifizetődő: kétszer annyi minőségi jelentkezőt kap az, akinek jó a márkája, az emberek fele még magasabb fizetés esetén se dolgozna rossz márkájú cégeknél, így nekik összességben 10%-kal több bért kell ugyanazon munkáért fizetniük” – tette hozzá a Randstad Hungary ügyvezető igazgatója.



A legnagyobb eltérés a munkavállalói elvárások és a munkáltatók kínálta lehetőségek között a fizetések, a munkahelyi légkör, valamint a munka és magánélet közti egyensúly biztosítása terén mutatkozik. „Utóbbi két tényezőhöz ráadásul nem is feltétlenül pénzre van szükség, sokkal inkább a vezetők elkötelezettségére, erőfeszítésére” – mutatott rá Baja Sándor.

17556
17556

A Z-generációnak rugalmasság kell

A keresett tehetségek demográfiája is meghatározza, hogy egy vállalatnak mely tényezőkre érdemes fókuszálnia. Így például a Z-generációt megcélzó pályakezdő pozícióknál fontos a rugalmasság, a sokszínű csapat, valamint a karrierépítési lehetőségek hangsúlyozása, míg a 45 év feletti munkavállalóknak a fiatalabbakhoz képest értékesebb a munkahely hosszú távú biztonsága és pénzügyi stabilitása. A férfiakat versenyképes jövedelemmel és juttatási csomaggal, míg a nőket stabil állással, valamint a munka és magánélet egyensúlyának biztosításával lehet bevonzani. 

17555
17555

A legvonzóbb munkáltatók Magyarországon 2018-ban a Randstad Employer Brand toplistája szerint (Zárójelben a 2017-es helyezések):

1 Mercedes-Benz (2.)

2. IBM (4.)

3. Bosch (5.)

4. Nokia Solutions and Networks (10.)

5. KUKA Robotics (-)

6. Samsung Electronics (6.)

7. LEGO (3.)

8. Coca-Cola (-)

9. Siemens (-)

10. British Telecom (BT Roc) (7.)





Különdíjak:

Legvonzóbb munkaadó – Pénzintézet: Budapest Bank

Legvonzóbb munkaadó – Energetika és közműszolgáltatás: MOL

Legvonzóbb munkaadó – Gyógyszer- és vegyipar: B. Braun Medical

Legvonzóbb munkaadó – Ipar és termelés: KUKA Robotics

Legvonzóbb munkaadó – Kiskereskedelem: IKEA

Legvonzóbb munkaadó – FMCG: Coca-Cola

Legvonzóbb munkaadó – Telekommunikáció: Vodafone

Legvonzóbb munkaadó – Szállítmányozás és logisztika: Kühne + Nagel

Legismertebb munkaadó: Lidl





Nívódíjasok (Olyan vállalatok, amelyek kategóriájukban 5 éven belül háromszor nyertek. A nívódíjasok 2 évig kikerülnek a legjobbak versenyéből, és külön kategóriában kapnak elismerést.):

Legvonzóbb munkaadó: Audi Hungaria

Legismertebb munkaadó: Tesco

Legvonzóbb munkaadó – Kiskereskedelem: DM

 

A Randstad Employer Brand Research-ről:

A világ legnagyobb független felmérése a munkáltatói márkákról, amely a világgazdaság 75 százalékát lefedő 30 ország munkaerőpiacát vizsgálja. A kutatás keretében a legnagyobb munkaadók és a különböző szektorok megítélése mellett a munkaerőpiac legfontosabb mozgatórugóit elemzik. Az adatok gyűjtését és feldolgozását egy független kutatóintézet, a TNS csoport végzi a 18-65 éves korosztályban. A minta nem szerint reprezentatív, míg a 25-44 éves korosztályra nézve túlreprezentált. A 2018-as kutatásban globális szinten több mint 175 000, Magyarországon 8201 potenciális munkavállaló vett részt. Az adatfelvétel hazánkban 2017. november 29. és december 19. között, online megkérdezéssel zajlott.



A felmérés eredményei alapján adják át évről évre a legvonzóbb munkáltatóknak járó Randstad Employer Brand díjakat.