award results
award results

Munkavállalás női szemmel a Randstad Award adatai szerint



Minden negyedik ember munkahelyet váltott az elmúlt évben a Randstad Awardhoz készült felmérés szerint. Bár a legfőbb ok a felmondásra az alacsony fizetés, a nők körében az is gyakori, hogy a váltás révén a családdal töltött idő mennyiségét szeretnék növelni.

award results
award results

A magyarok 23 százaléka váltott munkát az elmúlt egy évben, és további 22 százalék tervezgeti, hogy a következő évben keres új állást – derült ki a Randstad Award alapját képező reprezentatív, független felmérésből, amelyben több mint 7000 potenciális munkavállalót kérdeztek meg. „Ez azt jelenti, hogy a vállalatok az alkalmazottaik alig több mint felére számíthatnak hosszú távon” – mondta Szokody Ágnes, a Randstad Hungary marketing menedzsere.



A legnagyobb magyarországi munkaerő-közvetítő cég adatai szerint a legtöbben a jobb fizetés reményében váltanak. Az elmúlt egy évben új állást keresők körében a második leggyakoribb ok a fizetésen felüli juttatások, bónuszok elmaradása, ezt pedig a karrierlehetőségek hiánya követi. Ugyanakkor a nők az átlagnál gyakrabban mondanak fel a család érdekeit szem előtt tartva. Az új állás keresését még csak fontolgató hölgyeknél 21 százalék jelölte meg indokként a munka és magánélet egyensúlyának felborulását, a ténylegesen állást váltóknál viszont már 28 százalékban volt ez a felmondás oka. A férfiak közül csak minden negyedik hagyja ott a munkahelyét a családra hivatkozva.

award results
award results

Rugalmas foglalkoztatás kell a nőknek



Amennyiben egy vállalat szeretné megtartani vagy magához vonzani a női munkaerőt, a Randstad Award alapját képező felmérés szerint szintén a munka és magánélet egyensúlyát támogató intézkedésekben érdemes gondolkodnia. A kutatásból kiderül, hogy a nők 41 százaléka marad a munkahelyén, ha úgy érzi, a családjára is jut elég ideje. Az állások megpályázásakor is ez a harmadik legfontosabb szempont számukra a fizetés és a munka hosszú távú biztonsága mellett. 



Szokody Ágnes, a Randstad Hungary marketing menedzsere elmondta, hogy a vállalatok sokféleképpen támogathatják dolgozóikat az egyensúly megteremtésében: bevezethetik a rugalmas beosztást egy bizonyos „törzsidő” mellett, engedélyezhetik az otthoni munkavégzést, de dönthetnek a részmunkaidő vagy a munkamegosztás mellett is. 



A Randstad Award eredményei szerint egyébként a nők közül a legtöbben szolgáltató cégeknél dolgoznának szívesen, ezt követik az FMCG vállalatok. „Míg az összesített eredmények szerint az autóipar a második legvonzóbb szektor Magyarországon, a nők toplistájáról ez hiányzik. A hölgyek a gyógyszeripart sorolták a harmadik helyre – talán épp azért, mert erről a szektorról gondolják úgy a legtöbben, hogy támogatja a munka és magánélet egyensúlyának megteremtését” – magyarázta Szokody Ágnes.



Álláskeresés közösségi oldalakon?



A 23 országot és a világgazdaság háromnegyedét lefedő kutatásból más érdekességek is kiderültek – például az, hogy a magyarok világelsők a közösségi oldalak használatában, ha álláskeresésről van szó. Míg globális összesítésben a munkavállalók 49 százaléka néz körül ilyen oldalakon is, amikor munkahelyet akar váltani, addig Magyarországon 75 százalék tesz így. Az egyes platformokat tekintve a Facebook vezet: tízből nyolcan használják ezt azok közül, akik közösségi oldalon keresnek új munkát. 



A Randstad Awardról:



A világ legnagyobb független felmérése a munkáltatói márkákról, amelyben a világgazdaság 75 százalékát lefedő 23 ország munkaerőpiacát vizsgálják. A kutatás keretében a legnagyobb munkaadók és a különböző szektorok megítélése mellett a munkaerőpiac legfontosabb mozgatórugóit elemzik. Az adatok gyűjtését és feldolgozását egy független kutatóintézet, a belga ICMA csoport végzi, életkor, nem és régió szerint reprezentatív mintán, a 18-65 éves korosztályban. A kutatásban globális szinten több mint 225 000, Magyarországon több mint 7000 potenciális munkavállaló vett részt. Az adatfelvétel hazánkban 2014. szeptember 8. és december 23. között, online megkérdezéssel zajlott.