a résztvevő cégek

Minden országban a 150 legnagyobb (legtöbb alkalmazottat foglalkoztató) cég vesz részt a kutatásban. A mintavételezés során a 18-65 éves korosztályokat kérdezzük, akik dolgozók, diákok, nyugdíjasok vagy munkanélküliek. A felmérés fő célközönségét a potenciális munkavállalók alkotják, így a 40 év alattiak irányába súlyozzuk az eredményeket.

az online kérdőív felépítése

Az online adatfelvétel során a válaszadók egy különböző vállalatokat tartalmazó véletlenszerű listából* választják ki, mely cégeket ismerik. Azoktól, akik ismerik a vállalatot, megkérdezzük, szívesen dolgoznának-e ennél a cégnél (a legvonzóbb munkáltatót ez a kérdés határozza meg). A válaszadók ezt követően az alábbi 10 gyakorlati szempont alapján értékelik az egyes vállalatokat: fizetés és juttatások, karrierlehetőségek, munkahelyi környezet, a foglalkoztatás hosszú távú biztonsága, munka – magánélet egyensúlya, pénzügyi stabilitás, a feladat jellege, továbbképzések, vállalatirányítás, és a munkahely könnyű megközelíthetősége. Ez alapján kialakul a rangsor, illetve az egyes szektorok eredménye.  *A listán 30 cég szerepel. Minden egyes vállalat legalább 1400-szor jelenik meg a felmérés teljes időtartama alatt.

Randstad Employer Brand Research Magyarországon

A Randstad Hungary 2014-ben csatlakozott először a Randstad Award kutatáshoz, amely a világ legnagyobb független felmérése. Az elemzés a vállalatok munkavállalói megítélését vizsgálja 32 ország munkaerőpiacán.

korábbi kutatási eredmények