Nem való mindenkinek az otthoni munka, mert ebben a környezetben számos olyan tényező rejlik, ami eltereli a figyelmünket. Íme az akadályok, amelyeket le kell győznünk ahhoz, hogy távmunkában is csúcsformában teljesíthessünk!

találjuk meg a tökéletes fókuszt!

Van, akit az otthoni munka elképesztő teljesítményre sarkall, mások viszont hadilábon állnak az összpontosítással, és eltereli a figyelmüket a család, a dübörgő zene, a híreket közlő rádió. Mindig kizökkenti őket valami a munkából, és a szórt figyelem nem párosul produktív munkavégzéssel.

Sokan mondják azt, hogy jók a multitaskingban, és számtalan dologra tudnak egyszerre figyelni, de sajnos előbb-utóbb biztos, hogy a háttérzaj kibillenti az embert a fókuszpontjáról, és ilyenkor jönnek a kisebb-nagyobb hibák. Még nagyobb zavart okozhat a koncentrációban, ha a közösségi oldalakat is bekapcsolva hagyjuk, mert előbb-utóbb ránk írnak az ismerősök, és ezzel vége az eredményes munkának.

Csökkentsük a zavaró tényezők számát a nullára, és figyeljünk a feladatokra, mert ez a minőségi munka titka.

alakítsunk ki egy otthoni munkaállomást!

Csak így tudunk olyan lendülettel dolgozni, mintha benn ülnénk az irodában, a kollégákkal és a vezetőkkel együtt.

A kényelem csúcsa, ha egy fotelban heverészve végezzük a munkánkat a notebookkal, azonban rejlik ebben egy komoly rizikó: így hamarabb elfáradunk, mintha egy asztalnál ülnénk. Jóval eredményesebben tudunk dolgozni, ha kifejezetten irodai körülményeket teremtünk. Emellett időbeosztást is érdemes készítenünk arról, pontosan mit akarunk aznap elintézni, milyen sorrendben.

Legyen a kezünkben egy feladatlistánk a mellérendelt időtartammal, és így tényleg úgy érezzük majd, mintha egy munkaállomáson ülnénk!

beszéljünk a munkatársainkkal!

A távmunka nem azt jelenti, hogy az otthon nyugodt környezetében lazítunk, és teljesen távol tartjuk magunktól a napi ügyeket és a kollégákat. Ha így viselkedünk, munkatársaink nehezen fogadják majd el, ha home office-ra jelentkezünk, hiszen cserbenhagyva érzik magukat.

Ezért fontos, hogy elérhessenek minket telefonon, valamilyen levelezőrendszerben, és gyorsan reagálni tudjunk az aktuális feladatokra. Még jobb, ha legalább kétszer betelefonálunk az irodába, érdeklődünk az ügyek állásáról, és minél előbb válaszolunk a levelekre, mintha benn ülnénk a munkahelyünkön. Természetesen ha a telefonnál modernebb csatornákat használunk a kollégákkal, (pl. céges chatet), akkor azon jelezzük, hogy várjuk a feladatokat, illetve hogyan haladunk.

figyeljünk a 8 órás munkarendre!

Ilyenkor sokan eljátszanak a gondolattal, hogy egy kicsivel később kezdenek, és egy árnyalatnyival a munkaidő után fejezik be a műszakot. Ebbe nem érdemes belemenni, mert lehet, hogy a munkaidő kezdete után egyből befut egy gyorsan megoldandó feladat, amiről így biztosan lekéshetünk - és csak bosszantjuk az irodában ülő munkatársakat azzal, hogy úgy érzik, nem számíthatnak ránk.

Élvezzük a lakás kínálta kényelmet! Dolgozhatunk kényelmesen hátradőlve a kanapéról is, arra azonban ügyeljünk, hogy időben kezdjünk és fejezzük be a feladatainkat, mert home office-ban felborul a munka-magánélet egyensúlya, ha túlzásba visszük a munkát.

legyen szünet is a munkában!

Nem vagyunk robotok, ezért a hatékonyság érdekében olykor muszáj pár perc szünetet tartani, hogy ne fásuljunk bele a feladatok monoton sorozatába (ami hosszú távon rengeteget gyengít a produktivitásunkon).

A szünetekben együnk egy finom ebédet, óránként menjünk ki 10 percre a szabad levegőre. Sétáljunk egyet, nyújtóztassuk ki a tagjainkat! A beiktatott szünetekkel elkerülhetjük a kimerülést és a kiégést, egy kis lazítás után pedig megújult erővel vethetjük bele magunkat a feladatok tengerébe!

Randstad_Atlanta-Kloubert-04-17_129.jpg
Randstad_Atlanta-Kloubert-04-17_129.jpg