Próbálta már motiválni magát a munkahelyén, de semmi sem működik? Csak bámulja a laptop képernyőjét, abban reménykedve, hogy hatékonyan befejez néhány feladatot, de ehelyett ismét a macskás videók nézegetésénél köt ki? Aztán azon kapja magát, hogy ismét eltelt a nap anélkül, hogy megcsinálta volna a feladatait? Ez egy ördögi kör, amiből érdemes minél előbb kiszállni.


Természetesen nem mindig tudunk 100%-os produktivitással belelendülni a munkába, néha van egy-egy nap, amikor szívesen lazítunk egy kicsit a munkatempón. Néha nem kell mást tennünk, mint egy kicsit felturbózni a motivációnkat, és így sikerülhet is visszaterelnünk a dolgokat a saját medrükbe. 


Elfogyott a motivációja a munkahelyén? Íme néhány módszer, ami működhet.

1. Motiváljuk magunkat valamilyen jutalommal.

Nem számít, hogyan érezzük magunkat munka közben, ha a célunk eléréséhez kitűzünk magunknak egy jutalmat, akár egy apró ajándékot. Ezek a kisebb célok nem egyenlőek a karriercéljainkkal, de hosszú távon segíteni fognak az elérésükben. Minden teljesített feladattal új képességekre és tudásra tehetünk szert, amivel legközelebb még gyorsabban és még hatékonyabban végezhetjük el a ránk váró feladatokat.


A feladat nagyságától, komplexitásától függően kitűzhetünk kisebb vagy nagyobb jutalmakat, mint például egy egészséges délutáni nasi vagy egy kirándulás a kedvenc helyünkre. 

2. Írjunk to do listát.

Dolgozhatunk egyszerre akár 10 különböző feladaton is, amikor egy kollégánk kér egy 11. szívességet tőlünk. Nagyon nehéz ennyi különböző teendőt észben tartani, valami könnyen feledésbe merülhet.


Egy egyszerű to do lista segít kézben tartani az irányítást. Kezdetnek írjunk egy listát, ahova ömlesztve felírjuk az összes teendőnket, majd állítsunk fel prioritási sorrendet a fontosságuk és sürgősségük alapján. 


Minden hétfőn gondoljuk át a to do listánkat, így előre jól behatárolhatjuk, hogy mikor mivel fogunk foglalkozni a hét folyamán. A lista elkészítéséhez használhatunk telefonos applikációt vagy egy számítógépes programot (pl. Google Keep, Sticky Notes), de ha ennél régimódibbak vagyunk, akár a füzetünkbe is vezethetjük teendőinket. 

3. Vegyük körül magunkat pozitív gondolatokkal.

A legtöbben úgy gondoljuk, érdemes a saját csapatunk tagjaival megosztani a gondolatainkat, mert ők értik meg legjobban a munkánkat jellemző kihívásokat. Ugyanakkor lehet, hogy nem feltétlenül ők értenek meg minket igazán. Sőt, talán kifejezetten jobb olyannal barátkozni, aki nem a csapatunk tagja, így nem fogjuk azt érezni, hogy állandóan csak a munkáról beszélünk. Nézzünk körül az irodában és próbáljunk olyan emberekhez közeledni, akik inspirálnak bennünket! Ez segíteni fog a motivációnk felélesztésében is.


Szánjunk időt magunkra is, olvassunk el egy fejezetet a kedvenc könyvünkből vagy olvassunk el egy motivációs idézetet, és nézzünk utána a mögötte rejlő történetnek! Le is írhatjuk kedvenc idézetünket egy post-it-re, és kiragaszthatjuk a munkakörnyezetünkben, hogy egész nap a látókörünkben legyen. 

4. Tegyünk rendet az asztalunkon, hogy megtisztítsuk az elménket, és növeljük a produktivitásunkat.

Egy kupis asztal negatívan hathat a munkánkra. Egy papírokkal, nasikkal és tollakkal teleszórt asztal mellett nem nehéz elfelejteni, mit is kellene tennünk éppen. Egy tiszta, jól szervezett munkakörnyezet nemcsak jól néz ki, de segít a hatékonyságunk növelésében és a feladatra való fókuszálásban.


Ha naponta 10-15 percet szánunk arra, hogy rendben tartsuk az asztalunkat, az egyben kellemes kikapcsolódást is jelenthet két feladat között. Gondoljuk végig, milyen színeket, formákat kedvelünk legjobban, és dekoráljuk ki egy kicsit a munkakörnyezetünket!

5. Kezdjük a napot egyszerűbb feladatokkal.

Nehéz úgy felkelni reggel, hogy tudjuk, milyen nehéz vagy éppen monoton feladatok és projektek várnak ránk aznap az irodában. Amire szükségünk van ilyenkor, az egy gyors siker. Mielőtt rátérnénk a nehezebbekre, kezdjük a napot az egyszerűbb, rövidebb feladatainkkal, így jut egy kis idő a feltöltődésre, és szerzünk egy kis sikerélményt. Ne halogassuk azokat a feladatainkat, amikről tudjuk, hogy nagyjából két percet vesznek majd igénybe úgy, mint egy fájl megosztása a kollégákkal vagy egy gyors státusz elkészítése. Végezzük el ezeket a feladatokat amilyen hamar csak lehet! Ezzel a módszerrel szépen megrövidíthetjük a to do listánkat, és kevesebbnek érezhetjük a ránk nehezedő nyomást.

Ha még ezek után is motiválatlannak érezzük magunkat a munkában, akkor lehet, hogy környezetváltozásra van szükségünk. Ebben az esetben érdemes elgondolkodnunk azon, miért nem érezzük jól magunkat jelenlegi munkahelyünkön, és mik lennének azok a feltételek, amelyek mellett szívesen dolgoznánk. Ha sikerül ezekre a kérdésekre választ találni, akkor indulhat az álláskeresés! 

 

nézze meg friss állásainkat