multigenerációs marketing: minden márka elengedhetetlen része

Ha Ön marketing menedzser vagy marketingigazgató, jó esély van rá, hogy a baby boomer vagy az X generáció csoportjába tartozik. Évekig rájuk szabták a marketinget, azaz valójában önmagukra.

Éppen ezért nem szánunk most sok időt a tárgyalásukra, mert ismerjük őket, ugyanakkor alábecsülni sem szabad őket.

Különösen a baby boomer generáció tagjai, abból kifolyólag , hogy tovább maradnak a munka világában, mint az elődeik még találkoznak a  piacon olyan termékekkel és szolgáltatásokkal – főleg a munka és család köré csoportosíthatóakkal – amitől a 65 évesen nyugdíjba vonult szüleik azóta már rég megszabadultak.

Természetesen azok, akik már nyugdíjba mentek már nem lesznek nagy hatással az előrehaladó márkapozicionálásra. Azonban mint a fiatalabb generáció milliárdos vásárlóerővel rendelkező szüleivel és nagyszüleivel, óvatosnak kell lennünk a befolyásukkal kapcsolatban.

Úgy érzem, jobban ismerem az X generációt, talán mert én is a tagja vagyok.  A csúcsán vagyunk a kereső- és vásárlőerőnknek.  Azon gondolkozunk, hogyan küldjük gyermekeinket főiskolára és készülünk a nyugdíjas éveinkre. Kétségtelenül a technológia felhasználói vagyunk, de ez nem velünk született. Megvannak a szokásaink és elkötelezettjei vagyunk azoknak a márkáknak, amelyeket szeretünk.

Bár rendszeresen kipróbálunk más márkákat is, hajlamosak vagyunk, hogy a megszokásaink rabjai legyünk és azokat a márkákat választjuk, amelyeket már ismerünk és megbízhatónak tartunk.  Mégis a kemény kereskedelmi taktikák és a „kipróbált és igazolt” marketing megközelítések még mindig jól alkalmazhatóak ránk.

 

EZREDFORDULÓS MONTÁZS

Az ezredforduló szülöttei – jelenleg a népesség legszélesebb vásárlói rétege – az a generáció, amelynek legnagyobb szerepe van a marketing átalakulásának kirobbantásában. A szervezetek marketing módszerei az online központú gondolkodásukhoz és kötődésükhöz igazodott, ők azok, akik miatt az vállalatigazgatók blogot vezetnek, a vállalatok megragadják a Twitter és a LinkedIn nyújtotta lehetőségeket és hozzájuk igazodva jelennek meg a sajtótermékek a Facebookon.

Kösse le őket online és nyert ügye van, nem igaz? Oh, bárcsak ennyire egyszerű lenne.

Az ezredforduló szülöttei messze állnak attól, hogy egy jól elkülönülő, önálló egész csoportot alkossanak. Valójában sokan gyűlölik a gondolatát, hogy egy csoportba zsúfolják össze őket – talán azért is, mert ők alkotják a népesség legváltozatosabb rétegét a történelemben.
A különböző kutatások és tanácsadói csoportok 12 különböző szegmensre osztották ezt a réteget, amely bizonyosan sok fejfájást okoz a költségtudatos marketing szakembereknek.

Az „ezredfordulósok” megközelítésének van néhány általános szabálya. Amikor valamit vásárolni akarnak, kutatásokat végeznek – elsősorban online – és erősen támaszkodnak azoknak a tanácsára, akikben bíznak, és akikre felnéznek. Ha a márkát egy harmadik, befolyással bíró célszemélyhez kötjük, az hatalmas hatással lehet a márka elismertségére és a vásárlási hajlandóságra.

Ez nem jelenti azt, hogy egy hosszú kiadvány vagy egy enciklopédikus brosúra megragadná a figyelmüket. Az ezredfordulósok figyelmének időtartama kb. 8 másodperc, azaz a lehető leggyorsabban kell megragadni a figyelmüket– rövid üzenetek vagy videók által – és oly módokon, ami azt bizonyítja, hogy tisztában van az igényeikkel.

Mélyen érdeklődnek az iránt, hogy ki is Ön, nem csak az iránt, hogy mit kínál. A vállalati szociális felelősségvállalás fontos nekik és ez gyakran döntő tényező lehet abban, hogy vásárolnak-e Öntől. A fenntarthatóságra, a sokszínűségre és befogadásra, valamint a szociális felelősségvállalásra irányuló törekvések kulcsfontosságúak, de csakúgy, mint a marketing stratégiájának, eredetinek kell lennie. Az ezredfordulósok kiszúrják, ha ködösít!

 

ITT VANNAK! …A „Z” GENERÁCIÓ

A Z generáció – milliárdos vásárlóerővel – már a fedélzeten van. Könnyen elsiklanánk e fölött a csoport felett - akinek a vezetői épp, hogy csak kiléptek a tízes éveikből – jelentéktelennek titulálva őket, kivéve, ha a cége mobil applikációkat vagy hoverboardot ajánl.

Nem úgy van az!  Egy szempillantás alatt az egész generáció kilép a főiskoláról, beássák magukat nyakig a munkaerőpiacra és a kereskedelem egyensúlyát a maguk irányába fordítják. Eltérően idősebb testvéreiktől – az ezredfordulósoktól – ennek a csoportnak több közös vonása van a nagyszüleikkel. Fontosnak tartják a privát szférát, nagyon is tisztában vannak a biztonsági kérdésekkel és határozottan törekszenek komoly karriert befutni.

Ugyanakkor jelentősen különböznek nagypapától és nagymamától. Multikulturálisak és szociálisan liberálisak, nem törődnek a fajokkal, nemiséggel, és az etnikai hovatartozással kapcsolatos előítéletekkel. A „globális”, mint kifejezés nem hozza őket zavarba, amikor Snapchatelhetnek a barátaikkal szó szerint a világ másik feléről.

A létszámban hat milliónál is nagyobb és erős Z generáció a digitális világ szülöttje, aki táblagépeken, okostelefonokon és a közösségi médián nőtt fel. És valóban, a 2014-es Wiki Study feltárta, hogy több mint a fele ennek a generációnak inkább lemondana a szaglásáról, mint az okostelefonjáról.

Ugyanakkor realisták, akik szemtanúi volt szeptember 11-nek és a terrorizmus fenyegetése már jelen volt az életükben. Buzgón fogyasztanak és osztanak meg információt – és ugyanennyire hajlamosak is figyelmen kívül hagyni, ha nem érzik azt hitelesnek.

A marketing szakembereknek ez annyit tesz, hogy az információt kis adagokban kell csepegtetni, inkább a hozzájárulásukkal küldött üzenetekkel és rövid YouTube filmekkel, mint hosszabb, szövegben gazdag tartalmakkal. A több csatornán közvetített tartalomból kiszűrik a márka üzenetét, mindaddig, amíg azt ellenállhatatlannak találják.

Ha az igazat mondja, és ezt viccesen teszi, van esélye rá, hogy megkapja a figyelmüket – legalábbis egy darabig.

De ne gondolja, hogy tudják ki Ön, csak azért, mert a szüleik ismerik.  Néhány évvel ezelőtt egy diákot elküldtünk egy kaliforniai egyetemvárosba, ahol záróvizsga előtt álló végzősöket és friss diplomásokat kérdezett arról, hogy fogják megkapni életük első állását. Érdekes, hogy a Tinder generáció azt gondolta, személyes kontaktus útján fogja azt megtalálni, talán egy kis segítséggel a szüleik kapcsolatai révén.

És nemhogy soha nem hallottak a Randstadról – ami a világ egyik legnagyobb munkaerő toborzó és személyzeti ügyekkel foglalkozó cége – de még csak arról sem hallottak, hogy ez az iparág létezik. Igen, nekünk is van még mit csinálnunk!!

 

MI A KÖVETKEZŐ?

Ha úgy érzi magára maradt, ne essen kétségbe. Csak annyira jó, amennyire a következő kampánya lesz és amennyire képes a múlt marketing ballépéseit a háttérbe szorítani…ha pillanatnyilag van jelentősége a piacon! A sikeres marketing bizonyos elemei nem változtak. Még mindig számít a kreativitás, de az alkalmazott taktikák a „Reklámőrültek” korszakából származtathatók.

Míg a kutatások évtizedekig a gondos marketing szerves részét képezték, a rendelkezésre álló adatmennyiség és technológia gyorsan összegyűlik, elemezni és vizsgálni azokat alapvető fontosságú lehet. A Big Data és más fejlett analitikák minden marketinges fegyvertárának szerves része, segít megérteni a különböző közönségeket és megtalálni a módját, hogy gyors és célravezető döntéseket hozzon a megszólításuk érdekében.

A lényeg a baby boomerektől a babákig, hogy a vásárlóközönség sokszínűbb, mint valaha. Mint a marketingben tevékenykedők, meg kell ragadnunk a gyorsaságot és a kommunikáció digitális formáit, rendelkeznünk kell azokkal a forrássokkal, amelyek gyorsan versenyelőnyre válthatók.

A marketing igazi vihara nem csak most készülődik, már itt van!

 

 

a szerzőről

Kristin Kelley - Chief Marketing Officer, Randstad North America

Kristin Kelley vezeti a Randstad márka Egyesült Államokbeli és kanadai megformálását célzó stratégiai marketing és kommunikációs kezdeményezéseket. Az ő vezetése alatt a Randstad innovatív stratégiákat vezetett be a márkaismeret erősítésére, integrált stratégiákkal biztosította a kereskedelmi érték ösztönzését és a vállalat pozicionálását, mint az iparág szellemi vezetője. Kelley rendszeres felszólalója és tagja a vitafórumoknak az iparág jelentős rendezvényein, ő igazgatja a vállalat szociális felelősségvállalását célzó programokat és tagja a Kereskedelmi Munkaerő Fejlesztési Bizottsága mellett működő Greater Boston Tanácsának és a Nők Tanácsának , valamint és tanácsadója a CareerBuilder Munkavállalói Autónómia Igazgatósági Bizottságának.

< vissza az előző oldalra

hozzászólások

  • 2017.06.08. Joseph Storc
    Minalunk is van Ranstand Toronto, Canada, dolgoztam veluck.
    Torontoban, egy Insurance Company-nal. Jol Employment Agency.
    Nagyon szerettek dolgozni.

    They have great assignments from IT, Insurance, Engineering and General Labour.
    Szeretnek meglatogni Budapest, lesz a Sziget Festival.

    Udv.

    Joseph Storc
    39 Applewood Crescent
    Port Perry, Ontario
    josephstorc@gmail.com
    647 448 7150

Szóljon hozzá!

  1.  
elküldöm