Működik-e a nemzetközi szolgálati oktatás?

Az új és növekedő globális piacokon funkcionálni képes tehetség iránti sürgető igény ellenére hiány van jól képzett dolgozókban és vezetőkben. Több kutató vizsgálta, hogy a hagyományos, cégen belüli megközelítése a vezetőség képzésének alkalmatlan a mai igényeknek megfelelő globális vezetők kiképzésére. Ennek eredményeképpen a cégek az embereik képzésének, új, innovatív módjait keresik.

A vállalati szektorban egyre népszerűbbek az ISL (International Service Learning) programok, amelynek során a dolgozók határokon át utazva alkalmazzák szakértelmüket olyan projektekben, amely egy harmadik fél javát szolgálja.

A kutatók és cégek, akik megvalósítottak ISL programokat, egyet értenek abban, hogy ezek a tapasztalatoknak számos területen nagy hasznát veszik. Azonban nem áll rendelkezésre információ az ISL képzések eredményességének világos definiálásáról és arról, hogy hogyan kapcsolhatók össze a cég vezetőségének igényeivel.

Az Emerging World által készített tanulmány keretin belül felmérést készítettek és megkérdeztek 17, különböző ISL program lebonyolításának felelőseit a résztvevők tanulmányi eredményeit illetően. Az eredmények arra utalnak, hogy a cégek által meghatározott és a felmerülő globális vezetői kompetenciákkal összhangban álló 10 szükséges vezetői kompetenciából hétben értek el előrelépést. Az ISL programok javára írhatóak még többek között olyan további előnyök, mint a megerősödött vállalati összkép, munkavállalói elkötelezettség és a munkaerő sikeresebb megtartása.

Matthew Farmer, az Emerging World vezérigazgatója mondja: „Az ISL programok hatásos tapasztalati tanulási lehetőségeket nyújtanak, amelyek hatékonyabb vezetésre készítik fel az embereket a globális világban. Azok a vállalatok, akik korán adoptálták és fektettek be ezekbe a programokba, mint például a Randstad, már érzik ezeket az előnyöket és megfelelő ütemben kovácsolnak tőkét a kínált értékekből.

Az üzleti vezetőknek, a HR osztályoknak és a vezetőképzőknek be kellene építeniük az ISL programokban rejlő lehetőségeket a globalizáció, az összetettség és a gyors változás okozta kihívásokat kezelni tudó vezetők és dolgozók képzésébe. 

< vissza az előző oldalra

hozzászólások

Még nincs hozzászólás.

Szóljon hozzá!

  1.  
elküldöm