Miért fontos a munkáltatói márka toborzáskor?

Miben más, mint a fogyasztói márka?

Ha egy vállalat jól végzi a dolgát, a márka számos értékes célt szolgál, többek között jó teljesítményt ígér, és pozitív képet közvetít a fogyasztók felé mind a vállaltról, mind termékeiről, szolgáltatásairól. Olyan biztos pontot jelent, amire a szervezet építkezhet. Nem meglepő, hogy a cégek gyakran rengeteg időt és energiát áldoznak arra, hogy kialakítsák és megőrizzék fogyasztói márkájuk jó megítélését. Ha a márka veszít értékéből, a vállalat bajban van.

Fogyasztói márka = Munkáltatói márka?

A munkáltatói márka – a közös jellemzők ellenére – teljesen más tészta. A fogyasztói és munkáltatói márka célcsoportja fedheti ugyan egymást, de az is előfordul, hogy teljesen eltér. Vegyünk például egy topkategóriás (high-end) szervereket gyártó vállalatot: a munkavállalók többsége biztosan nem a potenciális vásárlók közül kerül ki, így nem relevánsak számukra a fogyasztói márkaüzenetek. Az alkalmazottak vállalatról alkotott képe teljesen eltérhet attól, amit a vásárlók gondolnak a márkáról – ugyanakkor az erős munkáltatói márka legalább annyira fontos a sikeres toborzáshoz, mint az erős fogyasztói márka a piaci sikerek biztosításához.

Munkaerőhiány esetén versenyelőny?

Ha Ön keresett mostanában IT szakembert a legfelkapottabb területek valamelyikén – mint amilyen a mobil, elemző, felhőmegoldások vagy biztonság szektorok –, biztosan szembesült azzal, hogy mennyire nehéz feladat. Az égbeszökő munkaerő-kereslet és a szakemberek viszonylag állandó száma a szerepek felcserélődéséhez vezetett, így ma már a munkáltatók helyett a tehetséges álláskeresők szabják meg a feltételeket. Hiába dolgozik az Ön vállalata a legizgalmasabb és leginnovatívabb technológiákon, nehéz lesz bevonzani a legjobb szakembereket, ha az álláskeresők kevésbé haladó szelleműnek látják, és úgy gondolják, hogy nem elég inspiráló a munkakörnyezet. Lehet elismert széles körben a fogyasztói márkája, de az nem jelenti automatikusan azt, hogy a munkavállalók szemében is vonzó a cég.

A kommunikált és a tapasztalt toborzási élmény megegyezik?

Nagyon fontos megérteni, hogy a jelöltek hogyan látják a vállalatát potenciális munkáltatóként. Minden egyes kontaktus a cég és a leendő alkalmazottak között segít formálni a munkáltatói márkáról kialakított képet: a meglévő kollégákkal való találkozás csakúgy, mint a kommunikációs anyagok vagy a kiválasztási folyamat megismerése. Ha a munkáltatói márka ápolására is ugyanakkora figyelmet szentel egy vállalat, mint a fogyasztói márkára, lerövidítheti a toborzás folyamatát, megkülönböztetheti magát a versenytársaktól, és bevonzhatja, illetve megtarthatja a magasan képzett szakembereket, ezzel támogatva az üzleti célok elérését.
Jól átgondolt és tervszerűen végrehajtott munkáltatói márka programok segítségével még a tipikusan lassan változó, konzervatívabb iparágakban tevékenykedő vállalatok is izgalmas, innovatív és kifizetődő lehetőségeket nyújtó, kimagasló munkáltatóként pozicionálhatják magukat a munkavállalók fejében. 

Érdekli, hogy más vállalatok hogyan építették fel és valósították meg sikeresen munkáltatói márka stratégiájukat? Nézze meg esettanulmányainkat, melyek olyan vállalatok gyakorlatát mutatják be, amelyeket rendszeresen a legvonzóbb munkáltatók közé sorolnak (Ferrero, Google, IKEA)! Töltse le Standing Out 2016 című kiadványunkat! 

a szerzőről

Eveline Kramers - Global Content Manager

Eveline tartalommarketinggel foglalkozik, sztorikat ír, közösségi média felületeket kezel, emellett „thought leaderhsip”-hez (szakmai tartalmak – kiadványok, megszólalások stb.) kapcsolódó stratégiával is foglalkozik. Korábban public-private partnership (PPP) során látott el menedzseri feladatokat, illetve globális account menedzserként dolgozott.

< vissza az előző oldalra

hozzászólások

Még nincs hozzászólás.

Szóljon hozzá!

  1.  
elküldöm