hogyan teremtsünk vonzó munkáltatói márkát

Miért keresné Ön a minőségi jelölteket, mikor akár sorba is állhatnának a kapu előtt azért, hogy Önnél dolgozzanak? Most azt kérdezi, hogyan lehetséges ez? 

Munkáltatói márkájának építésével akár ezt is elérheti. Ha tényleg vonzó a cég munkáltatói márkája az álláskeresők és munkavállalók körében, akkor a legnagyobb tehetségek lepik majd el recepcióját, interjúért esedezve.

Milyen imázsa van cégének munkáltatóként? Önhöz jönnek a legtehetségesebb jelöltek, vagy udvariasan visszautasítják hívásait? Mit gondol, mi az Ön munkáltatói értéküzenete?

A mai munkaerőpiacon, ahol a jelöltekért hatalmas a versengés, egy konzisztens munkáltatói márka felállítása és fenntartása létfontosságú ahhoz, hogy a megfelelő tehetségeket a céghez csábítsuk, majd ott tartsuk. A vonzó munkáltatói márkával könnyebb a toborzás, valamint a jelenlegi alkalmazottak hűségét is növelheti.

Ha most kezdi stratégiáját, vagy megtorpant a jelenlegi továbbvitelével, olvassa el ezt a pár lépéses módszert arra, hogyan fejlessze tovább munkáltatói márkáját!


1.   kérje a vezetés beleegyezését

Mielőtt belevetné magát a dolgok sűrűjébe, a menedzsmentnek el kell döntenie az üzenet értéket és a vállalat kívánt kultúráját. Így biztosítható, hogy a munkáltatói márka beleilleszkedjen a jelenlegi márkastratégiába. Természetesen a siker esélye nagyobb, ha a vezetőség támogatja a programot.


2.  most hol tart a cég, és hová akar eljutni

Kell egy kezdőpont ahhoz, hogy az előrehaladást mérni tudjuk. Fontos, hogy merjünk álmodni, de azért olyan célt tűzzünk ki, ami elérhető. A munkáltatói márka építésénél fontos, hogy reálisak legyünk, és illeszkedjünk cégünk céljaihoz. Érdemes kutatásokat végezni, mind kvantitatív, mind kvalitatív módszerrel: mi vonzza és mi téríti el a dolgozókat? Ebbe érdemes belevonni a jelenlegi alkalmazottakat, a beszállítókat, a szakmaelhagyókat és a jelölteket is.

Érdemes az újonnan felvett alkalmazottakat megkérdezni, hogy mennyire felel meg a vállalat ígérete a valóságnak. Legyen ezek az információk a fejlesztések alapjai! Érdemes ezen kívül mások sikertörténeteit is elolvasni, akiktől talán inspirációt is meríthet. Olvassa el a Ferrero történetét! 
esettanulmány: employer branding a Ferrero-nál


Döntse el, miképp szeretne megjelenni a piacon! Minden marketingdöntés mögött ez az elhatározás álljon: hogyan csalogassunk jelölteket, hogyan reklámozzuk magunkat belsőleg is, hogy a vállalati értékrendszert meghatározzuk. A munkáltatói márka mindenhol jelen lesz, amivel foglalkozik, ezért fontos, hogy olyan legyen, amivel azonosulni tud.

 

3.   ismerje fel a különbséget jelenlegi helyzete és a vágyott pozíció között

Mikor megvan, hogy hol tart jelenleg a munkáltatói márka, és hová szeretné eljuttatni, meg kell határozni a különbségeket. Néha ez a szakadék akkora, hogy pár cég túl nagynak találja, nem meri megugrani. Viszont a legtöbb esetben a különbség felismerése lendületet ad, segít elrugaszkodni. 

Ezen érdemes fokozatosan dolgozni, azon visszajelzések és insightok alapján, amelyekkel a felmérések során találkozott. Olyan nincs, hogy valamelyik cégnek ne legyen munkáltatói márkája; legfeljebb nem vesz tudomást róla. 

A Randstadnál nemcsak tanácsokat adunk a munkáltatói márka területén, de büszkék vagyunk a sajátunkra is. A munkáltatói márka ismerete a stratégia felépítésében létfontosságú.

Simon Sinek után szabadon, először mindig a miértet kell meghatározni, majd átlépni a mire és a hogyanra. Ahogy ezek világossá válnak az Ön számára, úgy ölt testet cége értékrendszere is! 

Ha megvannak ezek a vezérelvek, sokkal könnyebb lesz meghatározni a különbséget jelenlegi és vágyott helyzete között. 

 

4.   a különbségek áthidalása

A különbségek áthidalásához szükség van az alkalmazottak segítségére is: kérje meg őket, hogy mondják el véleményüket és játsszanak aktív szerepet a márka problémáinak megoldásában. Néhány változtatás egyszerű lesz, néhány viszont külön projekt lesz önmagában is. Az insightok összegyűjtésével azonban könnyebb lesz meghatározni a különbségeket, és még annál is átláthatóbb lesz megoldásuk.

Ha megvan az őszinte és igaz válasz a miértre, sokkal könnyebb lesz a híd építése, főleg az alkalmazottak felé.

A türelem nagy erény, és bizony, előfordulhat, hogy egyes különbségek nagyobbak, mint gondoltuk, és így a megoldásoknak is bonyolultabbaknak kell lenniük. Hitelt érdemlő és proaktív munkáltatói márka nem egyik napról a másikra születik, de a változás észlelhető lesz, ha ragaszkodik értékeihez és pontosan megtervezi útját. 

Bölcs dolog meghatározni az alapvető értékeket, a célt, a foglalkoztatói értéküzenetet, és mintegy sorvezetőként használni ezeket. Jegyezze föl céljait és a lehetséges akadályokat, hogy könnyebb legyen majd őket megoldani.  

Bárhol is jár az útján, a munkáltatói márka folyamatosan változik, erősödik. Az akadályok felismerése mindig bölcs dolog, és segíti feladatában, akkor is, ha épp csak most kezdi a munkáltatói márka kiépítését, és akkor is, ha már egy jól bejáratottat visz tovább.  

 

5.   mutassa meg a piacnak munkáltatói márkáját

Nevezzen ki márka-nagyköveteket, és bátorítsa alkalmazottait arra, hogy terjesszék a vállalat jó hírét a közösségi csatornákon! Osszanak meg autentikus történeteket arról, miért jó a cégnél dolgozni, olyanokat, amelyek a célközönség számára vonzóvá teszik a vállalatot. Fontos, hogy a közösségi médiát jól használja: osszon meg tartalmakat, posztoljon sokat, legyen cége a beszélgetés középpontjában!

Azok, akiknek már van munkáltatói márkájuk, és ennek kihangsúlyozását keresik: legyenek maguk is influencerek, vonzzák be a jelölteket!

Influencerként fontos, hogy gondolatvezérként tűnjünk fel; értsünk és legyen tapasztalatunk szakmánkban. Ezzel érhetjük el kollégáink és közönségünk tiszteletét.

Összességében szektorának influencereként segíti a munkáltatói márkát és bevonzza a jelölteket. Ha influencer lesz, egy idő után az Ön értékeivel azonosulni tudó jelöltek követni kezdik Önt, jelentkeznek Önnél. 

Ha meghatározó a munkáltatói márkánk, különböző előnyök jelennek meg: hogyan jelenjen meg online tartalmunk, hogyan legyen közvetlenebb kapcsolatunk jelöltjeinkkel. Ezek a hatások mindenképpen pozitívak, és segítik a vonzó munkáltatói márka kiépítését és fenntartását.

 

Randstad Employer Branding Research 

A munkáltatói márkaépítés szakértői vagyunk, így kutatásokat végzünk a témában. Megvizsgáljuk, hogy mi vonzza a munkavállalókat egy céghez. Az éves Randstad Employer Branding Research felmérésünk azt fejti ki, hogy milyen cégek vonzóak a munkavállalók számára, különösképpen a legismertebb, legvonzóbb márkákat vizsgálva meg szektoronként és meghatározó jegyekként. Utóbbiakba beletartozik a fizetés, a karrierfejlődési lehetőségek, valamint a továbbképzés is. Más felmérésekkel ellentétben, a miénk valóban független: HR-eseket, szakértőket nem vonunk be, így objektivitásunk garantálttá válik. Tudjon meg többet a kutatásról és a Randstad Award díjátadó eseményről!

Standing Out

Éves kiadványunk, a Standing Out a legismertebb munkáltatói márkák módszereibe enged belátást. Ebben olvashatja az éves Randstad Award győztesek névsorát, illetve interjúkat is találhat a konzisztensen jól teljesítő cégek HR-vezetőivel. Munkáltatói Márka Központunk segítségével többet is megtudhat a munkáltatói márka építésének lépéseiről. Töltse le 2016-os Standing Out kiadásunkat!  

Olvasson még a témában: Miért fontos a munkáltatói márka toborzáskor?

< vissza az előző oldalra

hozzászólások

Még nincs hozzászólás.

Szóljon hozzá!

  1.  
elküldöm