ezért nem fogják elvenni a robotok a HR-esek munkáját.

A HR szolgáltatások nyújtásának módja folyamatosan változik. Miközben a digitális innováció első hulláma átalakította és automatizálta a HR alapvető adminisztratív és emberi erőforrás menedzsment folyamatainak egy részét, az átalakulás második hulláma egyelőre a horizonton van.  Ez a hullám főként a digitális megoldásokra, digitális gondolkodásra és az automatizációra fókuszál. Megfordult már esetleg a fejében, hogy előbb vagy utóbb robotok válthatják fel a munkáját? Aggodalomra semmi ok. A Randstadnak van 3 jó oka rá, miért nem valószínű, hogy ez a közeljövőben megtörténhet, és van néhány jó tippünk is, ami segíthet mindig naprakészen maradni ezen a változó piacon.

A HR emberi oldala

A munkahelyi automatizálás egyik legfőbb célja jelenleg az, hogy megkíméljen bennünket az operatív teendők elvégzésétől, ezzel időt megtakarítva, hogy olyan munkát végezhessünk, amely egyedülálló képességeinken alapul, mint például a komplex döntéshozatal. HR szakemberként, illetve toborzóként éppen ezek az egyedi készségek azok, amelyekkel dolgozunk nap mint nap. A kiválasztási folyamatban minden esetben nagyon fontos az emberi tényező. Mennyire illik a jelölt a vállalati környezetbe? Mennyire illeszkednek az elképzelései a cég hosszú és rövid távú stratégiájába? Ugyancsak fontos az ügyfelekkel való kapcsolattartás, a pozíciók mélyebb megértése és számtalan egyéb faktor. Ezek mind olyan munkafolyamatok, amelyekhez elengedhetetlen az emberi tényező, éppen ezért valószínűleg belátható időn belül nem válik helyettesíthetővé robotok által. 

Korai befogadók

A számvitel mellett a HR fukciókban is számtalan cég igencsak korán kezdte el adaptálni a legújabb digitális megoldásokat. Egy 2017-es KPMG felmérésben például a megkérdezett vállalatok 60%-a nyilatkozta azt, hogy az elmúlt 18 hónapban újratervezett/átalakított valamilyen kulcs HR-folyamatot.

Partnerek az innovációban

A HR részleg szerepe egyre inkább eltolódik a stratégiai döntéshozatal irányába, a HR vezetők gyakran vesznek részt az üzleti folyamatok átalakításában, a szervezeti újratervezésben, munkahelyek teremtésében és kompetenciafejlesztésben. A képesség, hogy megértsük a hosszú távú üzleti stratégiát, és pontosan fel tudjuk térképezni az egyes munkákhoz szükséges kompetenciákat biztos, hogy elengedhetetlenné teszi az emberi tényező jelenlétét.

HR területen keres állást?

 

nézze meg HR állásainkat

< vissza az előző oldalra

hozzászólások

Még nincs hozzászólás.

Szóljon hozzá!

  1.  
elküldöm