elérhetőbbé teheti a HR a mesterséges intelligenciát a munkavállalók számára?

Az Oracle beszámolója szerint a munkavállalók nem bánják a mesterséges intelligencia (MI) használatát. Továbbá, bár a munkavállalók hajlandóak lennének robotok utasításait elfogadni a munkahelyen, a HR-osztályok csak lassan vezetik be ezeket.

Ezt követően nemrég a Deloitte felmérése azt mutatta ki, hogy bár a megkérdezett üzleti vezetők 72 százaléka szerint fontos kérdés a MI munkahelyi használata, mindössze 31 százalékuk áll készen arra, hogy ezzel foglalkozzon.
Jogosan merül fel ezek alapján a kérdés: mit lehet tenni, hogy a HR elősegítse a MI bevezetését a vállalatnál?

A munkavállalók készen állnak

Az Oracle„AI at Work” (MI a munkahelyen) című tanulmánya szerint a szakemberek már tudják, hogy a MI előnyei többet jelentenek a manuális folyamatok automatizálásánál, a vállalatok mégsem tesznek eleget ahhoz, hogy segítsék az új technológia átvételét. A tanulmány szerint mindez elkerülhetetlenül együtt jár a termelékenység csökkenésével, a képességek hanyatlásával és a munkahely elvesztésével.

Kimutatták, hogy míg az emberek 70 százaléka használ valamilyen mesterséges intelligenciát a magánéletében, és 93 százalékuk megbízna a robotoktól jövő utasításokban, a HR-szakemberek mindössze hat százaléka veti be aktívan a MI-t, és jelenleg csak az alkalmazottak 24 százaléka használja ennek valamely formáját a munkahelyén.

A vállalatok nyelvére lefordítva ez azt jelenti, hogy az alkalmazottak készen állnak arra, hogy új módszerekkel növeljék a termelékenységet és javítsák saját teljesítményüket, ehhez azonban nem kapnak megfelelő segítséget.

A HR-vezetők MI-ra vágynak

A HR-vezetők igenis látják, hogy a MI milyen előnyökkel járhatna a vállalat számára: az Oracle szerint 27 százalékuk hisz abban, hogy pozitív hatása lenne a tanulásra és fejlődésre, és 26 százalékuk gondolja úgy, hogy javítaná a teljesítménykezelést. Mindeközben a megkérdezettek 18 százaléka véli úgy, hogy pozitív hatása lehetne a javadalmazásra/bérekre, és 13 százalékuk gondolja ugyanezt a toborzásról és alkalmazói juttatásokról.

Azonban ezek a vállalatok még mindig nem vezetik be a technológiát a teljesítmény fokozásához. Az Oracle rámutatott, hogy a HR-vezetők 90 százaléka tart attól, hogy nem tudnak majd gyorsan alkalmazkodni a munkájuk részét képező MI bevezetéséhez, és hogy jelenleg nem alkalmasak arra, hogy orvosolják a vállalatnál a mesterséges intelligencia használatára való képesség terén jelentkező hiányosságokat.

Mit tehetnek a HR-osztályok?

Emily He, az Oracle felhő alapú humánerőforrás-kezelés üzleti csoportjának senior igazgatóhelyettese elmondta: „Ha segíteni szeretnénk az alkalmazottakat a MI használatában, a vállalatoknak össze kell fogniuk a HR-vezetőkkel, hogy orvosolják a képességek terén mutatkozó hiányosságokat, és IT stratégiájukban az egyszerű és hatékony MI innovációk meglévő üzleti folyamatokba történő beágyazására kell koncentrálniuk.”

Dan Schawbel, a Future Workplace kutatási igazgatója ugyanakkor elmagyarázta: ha a vállatok szeretnék kihasználni a MI forradalom nyújtotta előnyöket, miközben megszüntetik a képességek terén mutatkozó hiányosságokat, be kell fektetniük a MI képzési programjaiba.

Az egyik leghasznosabb dolog, amelyet a HR vezetők tehetnek a MI bevezetésénél: gondoskodjanak arról, hogy saját osztályuk is a lehető legtöbbet használja a technológiát. Számos rendkívüli módszer létezik, amellyel a HR integrálhatja a MI-t a folyamataiba és gyakorlataiba. Amikor megismerkednek a technológiával, kétségkívül úgy érzik majd, hogy jobban tudnak segíteni más csapatoknak is a használatában.

A Randstad Innovation Fund tagjai, az Allyo és Wade & Wendy példája megmutatja, hogyan segíthet a technológia a vállalatoknak abban, hogy jobb toborzási párbeszédeket folytassanak, javítsák a jelöltek által átélt élményt és csökkentsék a HR-vezetők által végzendő adminisztratív feladatokat.
 
< vissza az előző oldalra

hozzászólások

Még nincs hozzászólás.

Szóljon hozzá!

  1.  
elküldöm