a tökéletes munkavállalói fejlődési terv 3 lépésben

A munkavállalói fejlődési terv egy olyan vezetői stratégia, amellyel keretet biztosíthatunk az alkalmazottaknak. Nagyjából olyan, mint egy terv arra, hogyan nőhetnek és erősödhetnek a dolgozók. Ez az akcióterv arra szolgál, hogy a dolgozók személyes célokat tűzzenek ki, és megtervezzék következő karrierlépésüket. Azonban nem minden munkavállalói fejlődési terv lesz eredményes. Íme a recept, hogyan készítsük el a tökéletes tervet, amely egyszerre képzi, inspirálja és motiválja minden egyes munkavállalónkat.

1. vegyük észre a pozitívumokat is, ne csak a negatívumokat

Egy jó munkavállalói fejlődési terv segít célokat kitűzni a dolgozóknak, legyenek bármelyik osztályon is. Ha egy adott kolléga számára készítjük a tervet, azonosítsuk az erősségeit és gyengeségeit, és vegyük számításba múltbéli teljesítményét és jövőbeli céljait.

A legtöbb terv a problémákat azonosítja, és azokat a területeket hangsúlyozza ki, ahol szükséges a fejlődés, de mindig egyensúlyban kell tartanunk a pozitívumokat a negatív dolgokkal. Ezzel motiválhatunk és növelhetjük a termelékenységet. Példának okáért felmérések szerint a dolgozók 77%-a keményebben dolgozna, ha jobban elismernék munkájukat.

2. konzultáljunk a dolgozókkal

Mint minden jó értékelésnek, a munkavállalói fejlődési tervnek is kétirányúnak kell lennie. Kérjünk inputokat az alkalmazottaktól, hogy jobban megérthessük karriercéljaikat és motivációjukat. Például megkérdezhetjük őket, mit szeretnének elérni a következő öt évben.

Az alkalmazottakkal való konzultáció és véleményük tiszteletben tartása sokkal elégedettebb munkaerőt eredményez. A kutatások azt mondják, hogy a munkavállalók 30%-kal elégedettebbek, ha van egy informális elismerési rendszer a cégnél.

3. ne bonyolítsuk a dolgokat

Ne bocsátkozzunk bele hosszadalmas, bonyolult tervekbe, amelyekkel csak összezavarjuk a kollégákat. Egy vezetéstechnikai és menedzsment szakértő véleménye szerint a legfontosabb, hogy egy vagy két célt nevezzünk meg tervezetünkben, a túl sok célkitűzés csak akadályozza a fejlődést. Ha kevesebb az elérendő cél, a dolgozók könnyebben veszik az akadályokat, és előreléphetnek a következő értékelési periódus előtt.

Azt is át kell gondolnunk, hogy milyen formában adjuk át a munkavállalói fejlődési tervet. Egy oldal bőségesen elég arra, hogy átadjuk az üzenetet. Legyenek benne rövid jegyzetek, felsorolások, sőt, akár grafikák is, hogy jobban érzékeltessük a tervet és növeljük az olvashatóságot.

Ez a három tipp segíthet olyan tervet készíteni, amely eredményes lesz. Az alkalmazott erősségeinek felmérése, a dolgozókkal való konzultáció és a dolgok egyszerűsítése minden téren segítheti üzletünket a jövőben.

 

Alkalmazottként szívesen dolgozna egy olyan cégnél, ahol fejlődési tervet készítenek a munkatársak számára? Keressen új lehetőségeket a gombra kattintva!

 


a szerzőről

Anthony Hodge - Globális Tartalom- & Digitális Marketingkommunikáció menedzser

Anthony Hodge több, mint 15 éves marketing- és kommunikációs tapasztalattal rendelkezik. Az ő feladata, hogy a Randstad szellemi vezetői szerepét előtérbe hozza, bemutassa globális munkaerőpiaci kutatásaink eredményét az iparágban vezető közönségnek. A fontos tartalmak gyártása mellett Anthony a HR Átváltozási Fórum programmenedzsere: ez egy 150 globális HR-vezetőt magába foglaló „think-tank” csoport, amelyben valósidejű dilemmákat és stratégiákat beszélnek meg a szakértők.

< vissza az előző oldalra

hozzászólások

Még nincs hozzászólás.

Szóljon hozzá!

  1.  
elküldöm