A munkáltatói márka és a pénzügyi eredmények összekapcsolása

A szervezet teljesítményének tekintetében a munkáltatói márka és a tehetség elkötelezettsége kritikusabb kérdés, mint valaha is volt. Nincs meggyőződve róla? Csak meg kell nézni a 2015 évi Randstad Award nyerteseit, mindegyikük nagyra becsülte a termék és munkáltatói márkákat. Ezek a jellemzők kéz a kézben járnak és a Randstad kutatásai szilárd bizonyítékként szolgálnak, hogy az erős munkáltatói márka és az üzleti teljesítmény közt szoros összefüggés van.

A Randstad Award 2014-ben került bevezetésre és a világ 100 legnagyobb cégének vonzerejét hivatott felmérni a munkavállalók körében. Nem jelentett meglepetést, hogy az első helyet a BMW szerezte meg, mint az idei év legvonzóbb munkahelye, megelőzve a Sony-t és a Samsung-ot. Az autógyár óriást a világ 200 000 dolgozójának 60 százaléka választaná szívesen munkahelyének. A BMW olyan nagyra becsült márkákat előzött meg, mint a Sony, a Samsung, a GE, Coca-Cola, Siemens, HP, IBM, Johnson & Johnson és a Volkswagen.

Az alaposabb vizsgálat rámutat arra, hogy a BMW ragaszkodik a munkáltatói márka mérésének és monitorozásának szigorú folyamatához, hatékony a munkavállalói értékajánlat kommunikálásában és nagy hangsúlyt fektet a képzésre és az elérhető előremeneteli lehetőségekre. Társai közül a BMW vezet a három éven belüli részvénymegtérülésben meggyőző 55 százalékkal. A Volkswagen, amely szintén a tíz legjobb munkáltató közt szerepel a Randstad Award világméretű felmérésében, 44 százalékos megtérülést mondhat magáénak, amellyel a második helyet foglalja el kategóriájában.  A 10 legjobb cég legtöbbje megelőzte az azonos iparághoz tartozó többi piactársát.

A sikerük szempontjából kritikus fontosságú a saját piacukon belüli megújulás képessége. A tíz top vállalat közül hét rajta van a Thompson Reuters’ 100 leginnovatívabb cégeinek 2013 évi listáján. A Siemens, például, átlagosan 38 újításról számolhat be naponta. A Samsung szoros együttműködést folytat egyetemek és kutatóközpontok hálózatával szerte a világból. Egyedül a munkáltatói márkába való befektetéssel ezek a vállalatok joggal remélhetik a folyamatos újításokhoz szükséges tehetség megnyerését.

Mi a Randstad Award által bemutatott tíz legkiemelkedőbb munkáltatói márka egyéb jellemzője?

  • erőteljes piaci terjeszkedés: Az olyan vállalatok, mint a Coca-Cola, Porsche és az IBM sok feltörekvő piac felé nyit lehetőségeket keresve. Mindeközben a Siemens tőkealapot hozott létre az innováció bevétellé formálására.
  • hangsúly a piaci részesedésen: Ezek a szervezetek az évek során mind megtartották vagy az utóbbi években jelentősen növelték részesedésüket. A Coca-Cola legközelebbi versenytársa részesedésének a kétszeresét birtokolta, a Volkswagen 20 százalékkal növelte részesedését az elmúlt évtizedben.
  • az bevétel és az árrés folyamatos növelése: A tíz cég közül hét az utóbbi három évben a bevételek növekedéséről számolhat be. Ezen felül, az olyan cégek, mint a BMW, a Sony és a Coca-Cola a versenytársaikét meghaladó árrést jelentettek.
  • szervezeti fejlődés: Az utóbbi években a BMW, a Sony, a Coca Cola és a Siemens jelentős változtatásokat eszközölt a szerkezeti felépítés és a menedzsment területén eddigi sikereik ellenére.  Más szóval ezek a vállalkozások nem állnak egy helyben és várják meg, míg a verseny elhalad mellettük.
  • a munkavállalói értékajánlat világos kommunikációja: végül, ezek a vállalatok a világ minden tájáról érkezett legtehetségesebb munkaerő alkalmazásával mozdítják elő a növekedésüket. A munkavállalói értékajánlat világos kommunikációja által az olyan cégek, mint a BMW, a Sony, a Samsung, a Coca Cola és a GE, a világ legvonzóbb munkáltatóivá nőtték ki magukat és e státuszukat a 2014 évi Global Randstad Award megerősíti.

Ugyanakkor ezek a vállalatok igen jó pozíciót foglalnak el azon tulajdonságok birtoklása terén, amelyeket a munkavállalók keresnek. A munkáltatói márkáikat megbízhatónak, őszintének és biztonságosnak ítélik. Szintén versenyképesek az olyan kritériumok terén, amelyeket a dolgozók egy munkaadó kiválasztásánál számba vesznek, ide értve a javadalmazást és más juttatásokat, a biztonságot és a kellemes munkakörnyezetet.

Ezekből láthatja, hogy az üzleti teljesítmény és a tehetségmenedzsment szorosan összekapcsolódik. A legjobb képességű és legjobb munkaerő megnyerésének képessége nem csak humán erőforrás szempontjából alapvető, de üzleti szempontból is.
Amint nekilátunk a következő évi Randstad Award összeállításának, biztosak vagyunk abban, hogy a nyertesek és vezetők következő csapata újfent igazolja a munkáltatói márkaépítés, a tehetségmenedzsment és a pénzügyi eredmények kapcsolatát.


a szerzőről

Richard Jager - Managing Director, Global Client Solutions

Richard tanácsadóként csatlakozott a Randstadhoz 1997-ben, majd területi menedzser és a hollandiai Randstad operatív igazgatója lett. 2011-ben Svájcban választották ügyvezetőnek. Az évek során Richard tartós sikereket ért el a cég szilárd harmadik helyre juttatásával a svájci piacon. Richard jelenleg a globális ügyfélkapcsolatok ügyvezetője.

< vissza az előző oldalra

hozzászólások

Még nincs hozzászólás.

Szóljon hozzá!

  1.  
elküldöm