a márka mindenki története

Egy erős munkáltatói márka építéséhez minél több alkalmazottat be kell vonni. Meg kell adnunk nekik a lehetőséget, hogy megértsék mi és miért történik.

Fontos emlékeznünk arra, hogy a márka nem a cég „sztorija”; olyan emberek története ez, akik a cégnél dolgoznak. Ennek a megközelítésnek a következő előnyei vannak: 

– Minél jobban bevonjuk az alkalmazottakat, annál jobban magukénak érzik a gyártott terméket. 

 – Hangosabb szószólói lesznek a márkának, közösségi és szakmai hálózatukban hirdetni fogják jó hírét, amely kulcsfontosságú (vagy annak kellene lennie) a tehetségek bevonzásában és a márkaépítésben. 

 – Elkötelezettebbek lesznek a munkatársak, és a toborzási mutatók is javulni fognak, hiszen egy  kisebb, ugyanakkor az átlagnál jobban tájékozott jelöltcsoportból válogathatunk.


Legyen szó bár kutatásról (pl. felmérések, fókuszcsoportok), fejlesztésről (koncepciók kipróbálása, kommunikáció) vagy a feladatok konkrét végrehajtásáról (pl. beszámolók, a cég képviselete egyetemeken, iskolákban), nem az a fontos, milyen feladatra kérjük meg az embereket, hanem az, hogy mennyire lelkesednek az ügyért, hozzájárulnak-e a sikeréhez.

Nagy kérdés, hogy hova is tartozik az EVP (employer value proposition – munkáltatói értékek): a HR-hez, a kommunikációhoz, a marketinghez, esetleg a vezetéshez? A Randstad Sourcerightnál úgy hisszük, hogy ahhoz, hogy az EVP valóban jellemző és sikeres legyen, mindenkinek be kell szállnia.

A cikk először a World Employer Branding Day közösségben jelent meg.

Érdekli a munkáltatói márkaépítés? Olvasson még többet a témáról employer branding központunkban!


a szakértő neve: Steven Brand
a szakértő szerepe: A Randstad Sourceright EMEA munkáltatói márkaigazgatója

a szerzőről

Steven Brand - A Randstad Sourceright EMEA munkáltatói márkaigazgatója

Steven vezeti a Randstad Sourceright munkáltatói márkaépítés gyakorlatát az EMEA (Európa, Közel-Kelet és Afrika) régióban. Azaz azt biztosítja, hogy ügyfeleink ebben a régióban a legfrissebb gondolatokhoz és kutatási eredményekhez jussanak hozzá ezen a területen, legyen szó üzleti tervek készítéséről, stratégia megírásáról, a szolgáltatás levezetéséről vagy akár az eredmények bemutatásáról. Steven 15 éves tapasztalattal bír az emberi erőforrás marketing és a munkáltatói márkaépítés területén; mind a cégen belül, mind ügynökségi megbízottként. Olyan cégeknek dolgozott, mint a Deloitte, a Carphone Warehouse, a MOD vagy az RBS.

< vissza az előző oldalra

hozzászólások

Még nincs hozzászólás.

Szóljon hozzá!

  1.  
elküldöm