5 mítosz a milleniumi generáció munkahelyi szokásairól.

Rengetegen törik azon a fejüket, hogy a fiatal generációhoz tartozó munkavállalóknak mit érdemes ajánlani. Ön is bizonyára számtalan olyan vélekedést hallott már, mint hogy "az Y-, Z-generáció lusta", vagy hogy "úgy érzik, mindenhez joguk van", esetleg "ők a technológia megszállottjai". Az igazság az, hogy az úgynevezett szakértők ugyan azt gondolják, mindent tudnak ezekről a generációkról, a tények mást mutatnak a fenti sztereotípiákkal kapcsolatban.

Most, hogy a Z-generáció legidősebb tagjai belépnek a munka világába, míg az Y-generáció kezdi átvenni az uralmat a középvezetői szint felett, ideje ledöntenünk néhány mítoszt, és mélyebb pillantást vetnünk arra, milyen igényeik vannak valójában.

A millenniumi generáció folyamatos dicséretre vágyik.

Egy nemrégiben készült IBM-tanulmány szerint a millenniumi generáció többsége azt állítja, hogy kiemelkedően fontos számára, hogy tisztességes, etikus, átlátható, megbízható és következetes vezetője legyen. Mindössze 29%-uk emelte ki külön, hogy teljesítményükért dicséretet várnak. Így bizony ezt a mítoszt ezennel megdöntöttük.

Mindenre jogosultnak érzik magukat.

Nincs tiszta bizonyíték, amely támogatná azt az elképzelést, miszerint a millenniumi generáció többre érzi jogosultnak magát, mint bármelyik másik előző generáció. Ugyanakkor az biztos, hogy jobban kiállnak magukért és ki merik mondani véleményüket, akár a közvetlen vezetőiknek is. Nem félnek fizetésemelést kérni vagy éppen továbbállni, ha nem kapják meg amire vágynak.

Az Y- és Z-generáció a technológia megszállottja.

Ezek a generációk úgy nőttek fel, hogy a technológia körülvette őket, így nem meglepő, hogy az életük szerves részét képezi. Ugyanakkor, ha a munkahelyi kommunikációról kérdezzük őket, 39%-uk jobban keresi a személyes kommunikációt az e-mailekkel, szöveges üzenetekkel szemben.

Az a baj a millenniumi generációval, hogy lusta.

Lehet, hogy ez a generáció másképp dolgozik, mint az idősebbek, de lustának bélyegezni őket nem feltétlenül jogos meglátás. Ennek a generációnak a mottója "dolgozz okosabban, ne keményebben". Elutasítják a nem hatékony munkafolyamatokat és a bürokráciát, folyamatosan törekednek arra, hogy többet tegyenek meg kevesebb idő alatt.

Nincs közösségi média etikettjük.

Ez az állítás nem is állhatna távolabb az igazságtól. Ezek a generációk gyakorlatilag a social médiával nőttek fel, többet tudnak bármelyik másik generációnál arról, hogyan használják, hol húzzák meg a határt a munka és magánéletük között.  Ideje búcsút mondanunk ezeknek a mondvacsinált, valótlan mítoszoknak a millenniumi generációkról, és elfogadni őket olyannak, amilyenek valójában - tehetséges, ambiciózus és hatékony munkavállalónak. Ez az új szemléletmód fogja számunkra lehetővé tenni, hogy egy erős toborzási stratégiával bevonzzuk és megtartsuk a legjobb munkavállalókat.

olvasson még a tehetségek bevonzásáról

a szerzőről

Eveline Kramers - tartalommenedzser - munkáltatói márka és tehetségmenedzsment

Eveline Kramers átfogó, a lényegre rávilágító tartalmakkal, a tehetségek bevonzása, az employer branding és a tehetségmenedzsment területén végzett kutatásokkal erősíti a Randstad vezető szerepét. A tartalomnak él, közösségi médiát lélegzik és történeteket ír. Korábban public-private partnership (PPP) során látott el menedzseri feladatokat, illetve globális account menedzserként dolgozott. A londoni King's College-on szerzett mesterdiplomát európai tanulmányokból.

< vissza az előző oldalra

hozzászólások

Még nincs hozzászólás.

Szóljon hozzá!

  1.  
elküldöm