3 dolog, amit a legtöbben megbánnak karrierjük során

Ahogy az ember eléri karrierje közepét, elgondolkozik azon, mit tett volna másképp. Nem, nem azokra az esetekre kell itt gondolni, mikor az irodai körlevélben véletlenül nagyon csúnyán elgépeltünk valamit, vagy mikor véletlen kitöröltük az egész prezentációt a nagy meeting előtt. Nem azokról a döntésekről van szó, amelyek közvetlenül hatnak arra, hogy hogyan érezzük magunkat a mindennapokban munkahelyünkön.

Mindenki mást bán meg, szituációtól, céltól és karriertől függően. Íme egy lista pár nagyon is átérezhető szituációról, melyet sokan megbánnak karrierjük során. Itt az alkalom arra, hogy jó alaposan magunkba nézzünk. Vannak köztük olyanok, amiket mi is megbántunk? Ha igen, itt az idő változtatni…

1.: nem követtük a saját utunkat

Természetes dolog mások tanácsait követni. De mikor lesz a jó tanács megfogadásából csordaszellem? Lehetséges, hogy ha mások tanácsát követjük, az eltérít minket a saját utunkról ahelyett, hogy pont ráterelne arra?

Sok dolgozó túlzottan biztonsági játékot űz, így eldobnak olyan lehetőségeket, amik talán boldoggá tették volna őket, csak mert túl rizikósnak tűntek. Magunkra ismertünk? Ha igen, most érdemes változtatni!

Mikor visszatekintenek, sokan gondolják úgy, hogy mégis csak érdemes lett volna megragadni a kockázatos lehetőséget, még ha egy kis kényelmetlenséggel vagy pénzügyi bizonytalansággal is járt volna. Ez nem azt jelenti, hogy hajítsunk ki minden józan észt, és rohanjunk egyenesen az ismeretlenbe! Csak ne feledkezzünk el arról, hogy néha érdemes egy kicsit kockáztatni, főleg, ha ettől kiteljesedést várhatunk.

 

2.: nem reagáltunk jól a konfliktusokra

Mindenki beleszalad különböző konfliktusokba élete során, legyenek azok munkahelyi vagy magánéleti problémák. De nagyon sokan egészségtelen módon reagálják le az ilyen ártalmas embereket és helyzeteket. Úgy döntenek, hogy ignorálják őket vagy elfutnak a probléma elől, úgy tesznek, mintha semmi sem történt volna (miközben igenis hatással volt rájuk). Vagy épp ellenkezőleg: agresszíven lépnek fel, felfújják a dolgokat, ezzel pedig eltaszítanak másokat.

Profiként a legjobb módszer az, ha megtanuljuk a konfliktusokat pozitív módon feloldani. Hogy ez pontosan mit jelent, az szituációról szituációra változik. Néha magunknak kell leülni megoldani a gondot, máskor jobb a főnökünkre vagy a HR-osztályra bízni a feladatot. És néha valóban a konfliktuskerülés a legjobb megoldás. Bárhogy is lépünk, az semmiképp nem megoldás, ha nem teszünk semmit, ha ettől  stresszesebb lesz az életünk. Ha nem szólunk, vagy nem oldjuk meg ezeket a konfliktusokat, azt kockáztatjuk, hogy az ilyen mérgező személyek továbbra is a környezetünkben maradnak, és másokra is rossz hatással lesznek. Ha megtanulunk pár problémamegoldó technikát, és elég bátrak vagyunk alkalmazni is őket, olyan tudást birtokolhatunk, melyet az élet sok területén fel lehet használni.


3. nincs elég időnk magunkra

Legyünk őszinték: senki sem néz úgy vissza élete végén karrierjére, hogy bárcsak többet dolgozott volna. A munka akadályozhatja a randevúzást, a házasságkötést, a gyerekvállalást és -nevelést, az utazást és még sok minden mást is. Azonban a karrier nem minden, és nem mindennek a vége. Fedezzük fel a világot, amennyire csak lehet, és ne érezzük úgy, hogy csak a munkánkra kell koncentrálnunk. Vegyük ki szabadnapjainkat: azért vannak, hogy használjuk őket! És ne féljünk megmondani a főnöknek, ha később kell bemennünk vagy ha nem tudunk sokáig dolgozni. Sokoldalú emberek vagyunk mind, a boldogsághoz nem az vezet, ha csak a munkába temetkezünk. Ahogy mindenki karrierje másképp alakul, ugyanúgy mindenki mást bán meg. De az szinte biztos, hogy lesz valami, amit megbánunk a karrierünk végén. De ha meghallgatjuk a tapasztaltak tanácsait, akkor nagyobb eséllyel építhetünk ki magunknak egy kielégítő, boldog karriert.

 

Szívesen változtatna? Nézzen körbe állásajánlataink között!


a szerzőről

Eveline Kramers - Global Content Manager

Eveline tartalommarketinggel foglalkozik, sztorikat ír, közösségi média felületeket kezel, emellett „thought leaderhsip”-hez (szakmai tartalmak – kiadványok, megszólalások stb.) kapcsolódó stratégiával is foglalkozik. Korábban public-private partnership (PPP) során látott el menedzseri feladatokat, illetve globális account menedzserként dolgozott.

< vissza az előző oldalra

hozzászólások

Még nincs hozzászólás.

Szóljon hozzá!

  1.  
elküldöm