Manapság a munkaerőhiány egyre nagyobb kihívást jelent a cégek számára, ráadásul ez a jelenség a versenyszféra minden területét érinti. A tanulmányunknak köszönhetően - az alapszolgáltatásaink mellett - segítünk partnereinknek áthidalni ezt a nehézséget, és iránymutatást adunk a tudatos munkáltatói márkaépítésben.

a kutatásról

Jelenleg 26 ország vesz részt a kutatásban Európában, Ázsiában, a csendes-óceáni térségben és Amerikában egyaránt. A 75 legnagyobb cég ezekből az országokból kerül ki. A kiválasztás kritériuma a legalább 1000 fős foglalkoztatás. A lista a régión, koron és a nemen alapuló reprezentatív mintát foglalja magában. A mintavételezés során a 18-65 éves korosztályokat kérdezzük, akik dolgozók, diákok, nyugdíjasok vagy munkanélküliek. A felmérés fő célközönségét a potenciális munkavállalók alkotják, így a 40 év alattiak irányába súlyozzuk az eredményeket.


Ellentétben a hasonló felmérésekkel, a HR területen dolgozó cégek alkalmazottai és szakértői nem vehetnek részt a felmérésben, így garantált a maximális tárgyilagosság.

az online kérdőív felépítése

Az online adatfelvétel során a válaszadók egy különböző vállalatokat tartalmazó véletlenszerű listából* választják ki, mely cégeket ismerik. Azoktól, akik ismerik a vállalatot, megkérdezzük, szívesen dolgoznának-e ennél a cégnél (a legvonzóbb munkáltatót ez a kérdés határozza meg).

A válaszadók ezt követően az alábbi 10 gyakorlati szempont alapján értékelik az egyes vállalatokat: fizetés és juttatások, karrierlehetőségek, munkahelyi környezet, a foglalkoztatás hosszú távú biztonsága, munka és –magánélet egyensúlya, pénzügyi stabilitás, a feladat jellege, továbbképzések, vállalatirányítás, és a munkahely könnyű megközelíthetősége.

Ez alapján kialakul a rangsor, illetve az egyes szektorok eredménye.


 *A listán 30 cég szerepel. Minden egyes vállalat legalább 1400-szor jelenik meg a felmérés teljes időtartama alatt.