interjú tippek: elengedhetetlen készségek egy új állás megszerzéséhez

A munkaadók először mindig a munkatapasztalatokat és az elért eredményeket figyelik, amikor végigpásztázzák az önéletrajzot. Azonban ha túljutunk az első rostán, és behívnak minket interjúra, egyre fontosabbá válnak a részletek, a személyes képességeink, úgy mint a problémamegoldó vagy a kommunikációs készségeink. Ezek a személyes készségeink határozzák meg, hogyan tudunk egyénileg és csapatban dolgozni, kapcsolatokat teremteni.

Cikkünkben megmutatjuk, mely készségeket, képességeket érdemes kiemelni az interjún. Fontos, hogy a kihangsúlyozott készségeinket előre átgondolt konkrét példával is igazolni tudjuk.

Szervezőkészség

A szervezőkészség megmutatja, hogy mennyire készültünk fel a munkára. Azt is jelzi, hogy hogyan tudjuk megosztani az erőforrásainkat, mennyire tudjuk tartani a határidőket, és milyen eredményeket érhetünk el. 

Kommunikáció

Az interperszonális kommunikáció kulcsszerepet játszik számos projekt megvalósításában. Érdemes kihangsúlyozni tehát, hogy proaktívak vagyunk és nem félünk kérdezni, segítséget kérni másoktól, akik tapasztaltabbak egy-egy feladat elvégzésében, és mutassuk be, hogy mi hogyan szeretünk együttműködni másokkal, hogyan tudjuk segíteni őket a mindennapi munka során. 

Csapatmunka

A csapatmunka megköveteli, hogy minden csapattag kivegye a részét a feladatokból, segítse társait, igyekezzen megoldani a felmerülő problémákat és konfliktushelyzeteket, ezzel segítve a közösen kitűzött célok eredményes elérését. A munkáltatók ilyen esetben nem feltétlenül vezető személyiséget keresnek, hanem valakit, aki a csapat sikerei mellett kötelezi el magát. 

Problémamegoldó képesség

Bizonyítsuk be, hogy kreatív, használható ötleteink vannak, amelyek segítik a cég célkitűzéseit. Mutassuk meg kezdeményező képességünket, vázoljunk fel több tervet, ha  konkrét feladatot kapunk az interjún. Ha az egyik tervünk túl kockázatos és az interjúztató kritizálja azt, emelkedjünk felül rajta, és jelezzük, hogy nyitottak vagyunk az új ötletekre, szívesen kitalálunk valami mást.

Rugalmasság

Az alkalmazkodóképesség arra utal, hogy az egyén képes jól reagálni a változó körülményekre. Néha egy csapat elmulasztja a határidőt, vagy egy projekt nem várt akadályokba ütközik, például elfogy a pénz. Fel kell készülnünk arra a kérdésre, hogy "Mit tenne, ha a dolgok hirtelen nem az elvárt módon működnének?" Egy igazán jó jelölt beismerheti a változás/probléma okozta frusztrációját, emellett azonban szükséges meghatároznia a megoldás irányába tett következő lépéseit, ezzel jelezve optimizmusát és rugalmasságát. 

Fegyelem

Minden új munkahely tartogat akadályokat, az új munkahely számtalan bizonytalanságot rejt magába, új munkakapcsolatokat és új fizikai környezetet is. Ezt szem előtt tartva meg kell magyaráznunk leendő munkaadónknak, hogyan maradnánk motiváltak, és mi hogyan motiválnánk másokat. A munkáltatók szeretik hallani, hogy a jelöltnek nem okoz gondot egy új helyzet, környezet. 

 

Készen áll a váltásra?

 

keressen új állást

< vissza az előző oldalra