hogyan találjuk meg a legjobb állást a közösségi média segítségével.

Ha nem használjuk a social médiát és a mobilunkat az álláskeresés során, komoly hátrányra tehetünk szert a többi jelölttel szemben. Az Aberdeen Group legfrissebb kutatása alapján elmondható, hogy a 18-34 éves korosztály 73%-a a közösségi média segítségével találta meg legutóbbi állását, ami azt sugallja, hogy a fiatalabb generációk messze a legeredményesebb kutatók, amikor álláskeresésről van szó.

A felmérésből igazán sokat tanulhatunk, ha eddig nem vetettük volna be a közösségi média erejét a munkakeresés során, épp itt az ideje, hogy ne maradjunk le többé a legjobb lehetőségekről.

A közösségi média használata az álláskeresés során

Ismerkedjen meg a LinkedInnel

A LinkedIn kétségtelenül a munkakeresés folyamatosan bővülő hálózata, így kiemelt fontosságú, hogy jelen legyünk rajta egy megfelelő színvonalú profillal (ITT megtalál minden fontos információt a LinkedIn profil felépítéséhez), és aktívan használjuk az álláskeresés során. A Jobvite tanulmány szerint a fejvadászok 94%-a használja a LinkedInt jelöltek felkutatására, ezért érdemes meggyőződni arról, hogy a profilunk hiteles, eladható képet mutat-e rólunk, ami felkelti leendő munkaadónk érdeklődését.

A LinkedIn csoportok lehetőséget nyújtanak, hogy ápoljuk üzleti kapcsolatainkat, és kövessünk a szakmánk véleményvezéreit. Ami még fontosabb, hogy első kézből értesülhetünk a munkaerő-közvetítő cégek és az általunk preferált vállalatok legfrissebb pozícióiról, kínált lehetőségeiről. 
Ha már tudjuk, hogy milyen területen szeretnénk elhelyezkedni, egy kis kutatómunkával könnyen rábukkanhatunk azokra a kulcsfontosságú emberekre, tanácsadókra, akik segítségünkre lehetnek majd az álláskeresés során. Kezdetben próbáljunk azokkal kapcsolatot teremteni, akikkel van közös ismerősünk, így egyszerűbb lehet a kommunikáció. Ne felejtsük el azonban, hogy a LinkedInt üzleti kapcsolattartásra, kapcsolatépítésre hozták létre, és sosem tudhatjuk, hogy honnan, ki által juthatunk hozzá a legjobb lehetőségekhez. Így legyen szó akár volt kollégáról, egyetemi alumniról vagy egy szektorspecifikus fejvadászról, ne habozzunk! Építsünk ki minél nagyobb kapcsolati hálót, és próbáljunk meg lehetőleg minden területet lefedni.

A LinkedIn ugyanakkor kiváló tér lehet tudásunk, készségeink megcsillogtatására is. Nicole Williams karriertanácsadó szerint a LinkedInen való aktivitás (posztok kreálása, megosztása) által tízszer nagyobb az esélye, hogy a fejvadászoknak felkeltjük az érdeklődését, és megpróbálnak kapcsolatba lépni velünk.

Egyéb közösségi média használat

A LinkedIn (és külföldön a Twitter) aktív használata messze a leggyümölcsözőbb platform az álláskeresők számára, azonban nem feledkezhetünk meg  más oldalakról sem. A Facebook például egyre több és több lehetőséget tartogat: amellett, hogy kiváló teret enged személyes márkánk felépítésére, napi szinten informálódhatunk a számunkra releváns iparág legfrissebb híreiről, megoldásairól és állásajánlatairól.

Feltörekvőben van emellett a Pinterest és az Instagram is az álláskeresők tekintetében. A Pinteresten számos ötletes önéletrajzból inspirálódhatunk, az Instagram pedig kiváló betekintést nyújthat a kiszemelt cég vállalati kultúrájába. 

Rugalmas álláskeresés mobilról

"Az álláskeresők többet használják a mobiljukat a legújabb állásajánlatok és legjobb lehetőségek felkutatására, mint valaha. Legyen szó akár frissdiplomás vagy vezetői pozícióról, a technológia alapjaiban megváltoztatta az álláskeresés módját." Joyce Harold, Recruiter.com

Manapság a legtöbb weboldalt optimalizálták mobilhasználatra is, ráadásul számtalan álláskereső applikáció kerül a piacra nap mint nap. Ez új lehetőségek tárházát nyitotta meg számunkra, hiszen teljesen rugalmassá tette az álláskeresés folyamatát, akár a villamoson ülve elküldhetjük jelentkezésünket álmaink munkahelyére. 
A PDF fájlok szerencsére a legtöbb platformmal kompatibilisek, így nem okoz gondot, ha a mobilunkon tároljuk aktuális CV-nket és motivációs levelünket. Ez lehetőséget nyújt számunkra, hogy megfelelő gyorsasággal reagáljunk a hirdetésekre. Ne feledkezzünk meg azonban arról sem, hogy fontos lehet az önéletrajz és motivációs levél személyre szabása, és sokszor érdemesebb lehet elmenteni az adott pozíciót, és később már a pozícióra szabott anyagokkal jelentkezni. 

Ha telefonunkról jelentkezünk egy állásra, győződjünk meg róla, hogy e-mail aláírásunk tartalmazza a nevünket, e-mail címünket és telefonszámunkat, illetve előny lehet, ha néhány közösségi média fiókunk elérését is elérhetővé tesszük, például: LinkdIn, Facebook, Instagram, blog.

 

keresse meg új állását

< vissza az előző oldalra