álláskeresési útmutató több nyelvet beszélő tehetségeknek

Karrierépítés többnyelvű ügyfélszolgálaton

Folyékony angolnyelv-tudása mellett Ön egy második idegen nyelvet is magabiztosan beszél? Ez alatt nemcsak a klasszikusabb nyelvek (német, olasz, francia) értendők, hanem a holland, török, kínai, héber is. Ha ezek közül akár egyet is elsajátított az angol mellé, és szeretné a mindennapokban használni, akkor Önnek ideális munkahely lehet a többnyelvű ügyfélszolgálat. A következőkben a terület legfontosabb trendjeiről, elvárásairól olvashat, de hasznos tanácsokat is adunk, melyek segítségével megszerezheti a megpályázott pozíciót.

Stabilitás, karrierlehetőség és nemzetköziség jellemzi a többnyelvű ügyfélszolgálatokat

A többnyelvű ügyfélszolgálatokon B2B-vel foglalkoznak, vagyis olyan üzleti támogató funkciókat töltenek be, mint például a HR támogatás, a beszerzés, vagy az informatikai segítségnyújtás. Ha ilyen munkahelyen helyezkedik el, rengeteg lehetősége lesz a fejlődésre: elsajátíthat egy harmadik nyelvet, új folyamatokat hozhat be külföldről, vagy különböző projektmunkákban vehet részt. A jelentkezés kortól független, nemcsak friss diplomásokat várnak, hanem a tapasztaltabb korosztály felé is nyitottak.

A terület fő jellemzői

  • Komplex tréningsorozat: Az új kollégáknak tréningeket biztosítanak, így ha Ön felvételt nyer, könnyen, erőfeszítések nélkül fel tud készülni a munkába állásra.
  • Nemzetköziség: Bár nem általános, de sok ügyfélszolgálaton van többműszakos munkarend tekintettel a különböző időzónákra, de ezt természetesen már az interjún jelzik Önnek.
  • Szuper munkakörülmények: Jellemző a fiatalos csapat, így a kollégák gyorsan megtalálják a közös hangot. Mindezt még csapatépítő tréningekkel is javítják, akár évente több alkalommal is, ugyanis ezek a cégek szívesen fordítanak ilyen célokra. A munka színes, pörgős, így Ön biztosan nem fog unatkozni, ha többnyelvű ügyfélszolgálatra kerül. 
  • Karrierépítés: Ha magas szinten használja az angolt vagy egy másik idegen nyelvet, emellett talpraesett és szorgalmas, akkor lehetőséget kaphat külföldi munkaútra, vagy külföldi munkára is, ahonnan Ön hozhatja majd haza a folyamatokat. Ha ambiciózus, akár egy harmadik nyelvet is tanulhat céges kereteken belül, vagy az első kettőt is felturbózhatja üzleti szintre. Ezek után Ön már bárhol megállja majd a helyét. A nyelvi tréningeken felül akár leadership programban is részt vehet, ha a későbbiekben vezető szeretne lenni, és a cég is úgy gondolja, hogy érdemes Önt képezni ilyen téren. 
  • Kényelmes, motiváló környezet: Jellemzőek a tágas, innovatív irodák, melyekben az ott dolgozók kellemesen érzik magukat. Van nyugi szoba, ahova bármikor elvonulhat a munkatárs, de nem ritka ilyen helyeken a csocsóasztal sem.
  • Fizetés, juttatások: Egy többnyelvű ügyfélszolgálat esetében a bérezés vonzó, vannak juttatási csomagok, extra lehetőségek és cafeteria is.

 

A legfontosabb a nyelvtudás, de egy diploma is jó, ha van

Azokat a jelölteket szeretik, akik jó kommunikációs készséggel rendelkeznek, legalább két idegen nyelvet beszélnek, nyitott hozzáállásúak és hajtja őket a fejlődési vágy. Ezek mind szükségesek ahhoz, hogy Ön beváljon és karriert építhessen egy többnyelvű ügyfélszolgálaton. Ha a fentiek mellett további olyan készségekkel és kompetenciákkal (pl. csapatjáték) rendelkezik, amelyek fontosak ezen a területen, akkor Ön előtt nincs akadály.

  • Nyelvtudás: Egy többnyelvű ügyfélszolgálaton evidens a legfontosabb két nyelv magas szintű elsajátítása. Az angol mellett a német, francia, olasz és spanyol nyelvek a legtipikusabbak, ugyanakkor a klasszikusokon túl a kínai, holland, török stb. ismeretére is szükség lehet. Ha ritka nyelvet beszél, könnyen elhelyezkedhet egy ilyen pozícióban, igaz, kevesebb hasonló lehetőséget kínálnak a vállalatok.
  • Diploma: Szinte bármilyen diplomát elfogadnak, rengeteg például az olyan bölcsész, aki több nyelvet is beszél. Érdekesség: Bár sok cég elvárja a felsőfokú végzettséget, a munkaerőhiány miatt több helyen kénytelenek leadni ezen igényükből.



Ha nem tudja, hogyan kezdjen bele, egy szakmai tanácsadó segíthet

Bár már rengeteg karrierportál segít az álláskeresőknek eligazodni a munkakeresés világában, egy tanácsadó személyre szabottan tud Önnek olyan pozíciót találni, amelyre tényleg vágyik, s ahol már a kezdetektől jól érzi majd magát.

  • Állásbörzék és karriernapok: Érdemes ellátogatnia minden ilyen eseményre, ugyanis többek között velünk is találkozhat, és sok segítséget kaphat mind a pályaválasztásban, mind az állásinterjúra való felkészülésben. 
  • Pályakezdőként: Ha Ön pályakezdő, először el kell döntenie, hogy mivel szeretne foglalkozni pontosan, majd ezek után olyan cégeket kell keresnie, amelyek illeszkednek az elvárásaihoz. Érdemes létrehoznia egy LinkedIn-profilt is, ahol megadhatja végzettségét, nyelvtudását, esetleg önkéntes tapasztalatait, eredményeit, projektmunkáit.  Ezen kívül fontos egy jól összeállított, angol nyelvű önéletrajz is, amiben nem lehet hiba. Ebben is érdemes feltüntetnie a tapasztalatait (például ERASMUS programon vett részt, vagy babysitter volt), amiből a munkáltató azt fogja leszűrni, hogy más környezetben is megállja a helyét.
  • Tapasztaltként: Érdemes először egy már jól bevált fejvadászt felkeresnie, aki esetleg már a korábbiakban is a segítségére volt. Az önéletrajza legyen minél strukturáltabb, és minél lényegretörőbben mutassa be az eredményeit, sikereit. A jó CV terjedelme ideális esetben 2 oldal.
  • Az interjúra alaposan készüljön fel! A legtöbb munkáltatónál 2-3 körös a kiválasztás, van, ahol egy fél napos folyamat során rostálják ki a jelölteket. Jellemzően a nyelvtudást is felmérik: míg egy munkaerő-közvetítőnél az interjú fele angolul zajlik, a cégeknél esetenként csak pár kérdést tesznek fel. Továbbá nem ritka, hogy szituációs gyakorlatot is meg kell oldani az állásinterjún, mert így a cég fel tudja mérni, hogy hogyan reagál váratlan helyzetekben.
  • Készüljön fel saját magából is! Ugyanis gyakoriak az olyan kérdések, hogy miben jó, mit akar tanulni, ebben hogyan tudná segíteni a cég, vagy hogy hosszú távon hol szeretné magát látni.

 

Ha már készen áll, nézze meg álláskínálatunkat, és lépjen kapcsolatba tanácsadóinkkal, hogy eredményesen felkészülhessen a továbbiakra! Ügyfélszolgálati álláskínálatunk csak egy kattintásra van Öntől: ügyfélszolgálati munkák

< vissza az előző oldalra