3+1 tipp a munka-magánélet egyensúly megőrzésére.

A munka-magánélet ideális arányának megtartása minden munkavállaló számára központi szempont, ha az elégedettségükről vagy hatékonyságukról kérdezik őket. A tanév kezdetével nem csak a diákok számára érkezik el az őszi hajtás, hanem mindenki a saját bőrén érezheti, igen csak kezd felborul az egyensúly.

Miközben a tanulók visszaszállingóznak az iskolapadba, a pénzügyi és könyvelési szakértők a harmadik negyedéves zárással foglalkoznak, a HR szakemberek pedig az elkövetkező forgalmas toborzási időszakra készülnek fel, hogyan is tudnák fenntartani a tökéletes arányt a munkával és pihenéssel töltött idő között? Kitartás, mi most is készültünk néhány tanáccsal, hogy megkönnyítsük ezt az időszakot.

+1. A számok nem hazudnak

Mi is valójában a munka-magánélet egyensúly? Pontos definíciót nem létezik, hiszen mindenkinek mást jelent, de az biztos, hogy nagyon fontos tényezője a munkavállalók elégedettségének. A Randstad Workmonitor kutatásból kiderült, hogy a rugalmas lehetőségekben dolgozók 81%-ának, ez a típusú munkavégzés könnyítette meg az egyensúly megtalálását, ezáltal növelve a produktivitásukat és elégedettségüket. Ám erre nem mindenkinek van lehetősége, nézzük hogyan is érhetjük el a saját igényeinknek megfelelő arányt.

1. Frusztrációk tisztázása

Mi az, ami igazán feldönti az egyensúlyt? Az olyan szezonálisan jelentkező feladatok, mint a könyvelők számára a negyedéves zárások, nyilvánvalóan befolyásolják a munka mennyiségét, és ez által a magánéletre fordítható időt is. Azonban más olyan elemek is felléphetnek, melyek nem a munka mennyiségével vannak összefüggésben. Előfordulhat, hogy a cég által elvárt dolgok, – például a tudás, elkötelezettség és az innovációs hozzáállás – és a cég által nyújtott – például az elismerés, juttatások vagy kommunikáció – nincsenek tökéletes összhangban egymással. Ilyen esetben mindig a szituáció tisztázása az elsődleges feladat. A vezetőnkkel való beszélgetés, elvárásaink és céljaink megosztása legtöbb esetben eredményes lehet, és segíthet tisztázni a nézeteket, ami után újult erővel folytathatjuk a munkát.

2.    Priorizáljuk a feladatokat

Nem érdemes halogatni. Mindig azokkal a feladatokkal kezdjük, amelyek a legtöbb időt vagy odafigyelést igénylik, hiszen sosem lehet tudni, milyen feladatok fognak érkezni, amelyek lefoglalják majd az energiánk nagy részét. Például, ha új kollégák érkeznek, és segítenünk kell a betanításuk során, az jócskán kitölti majd a munkaóráinkat. Az előre tervezés, a feladatok ütemezése, időpontok felállítása és betartás segíthet az időnk eredményesebb kitöltésben. Ezen kívül a nehéz feladatok megoldása ösztönző hatással lehet csapattársaink teljesítményére is, és ez által a többi feladat is csak apró semmiségnek fog tűnni.

3. Ne féljünk emelést kérni

Az Randstad Employer Brand kutatásból kiderült, hogy a válaszadók az 5 legfontosobb tényező közé sorolták a munka-magánélet egyensúlyt munkahely választásuk során. Természetesen az első helyen a fizetés áll, azonban a munka-magánélet arány évről évre egyre előrébb kerül a listán. És még ha egy kis bónusz vagy fizetésemelés nem is pótolhatja az időt, amelyet munkával töltöttünk a magánéletünk helyett, talán egy hosszú, pihentető nyaralás, amelyre elkölthetjük, segíthet helyére billenteni a mérleget.

< vissza az előző oldalra