10 munkahelyi szokás, amit érdemes elkerülnöd.

Mindannyian láttunk már pontos ábrázolásokat azokról a munkavállalókról, akik nem túl elkötelezettek a munkájuk iránt. Vegyük például Szilícium-völgy (Silicon Valley), A munka hősei (Workaholics) vagy, hogy ne menjünk messzire, a Munkaügyek sorozatokat: mitől lettek olyan sikeresek az utóbbi években? A válasz egyszerű, a munkavállalók könnyen azonosulhatnak a bennük látottakkal, gyakran szem- és fültanúi a különböző furcsa munkahelyi szituációknak.

Fogadjunk, hogy Ön is találkozott már az alábbi munkavállaló típus valamelyikével:

1. a közösségimédia-függő

Az Eurostat adatai szerint hazánkban a legmagasabb a közösségimédia-használat az EU-n belül. A KutatóCentrum Social Media Reportja szerint minden harmadik ember a munkahelyén is szokta látogatni a közösségi oldalakat, míg az NRC és Vodafone Magyarország közös kutatása szerint az Y, Z és generáció egyharmadának ez az első dolga, amint van egy szabad perce. 

2. a boltkóros

A GKI Digital felmérése szerint a munkavállalók egynegyede szokta a munkahelyén is a webáruházak kínálatát böngészni, főként a 25-29 év közöttiek és a férfiak.

3. a mozdulatlan

Az emberek majdnem fele (45%) nem hagyja el az asztalát ebédig.

4. a Joker

A dolgozók 40%-a meg szokta tréfálni munkatársait.

5. a lehallgató

A megkérdezettek több mint egyharmada bele szokott hallgatni magánbeszélgetésekbe.

6. az aluszékony

15% szokott szunyókálni munka közben, sőt, egy magyar felmérés szerint a hazai munkavállalók egyharmada aludt már el a munkahelyén, sokan ráadásul rendszeresen.

7. a tévénéző

11% Netflixet néz a munkahelyén.

8. a kajatolvaj

9% időnként megeszi a kollégák ételeit, ha megéhezik.

9. az iszákos

5% nem veti meg az alkoholt a munkahelyén sem.

10. a költekező

2% használta már a céges hitelkártyát saját vásárláshoz is.

Amíg ezeken a viselkedéstípusokon jókat nevetünk egy sorozatban, a való életben komoly jelei is lehetnek a kiégésnek, amit általában a stresszes munkakörnyezet vagy a hosszú munkanapok okoznak. Munka közben az ember gyakran érezheti magát túlhajszoltnak, stresszesnek vagy demotiváltnak, az a fontos, hogy időben észrevegyük a kiégés jeleit.

Nem mindig engedhet meg magának egy véget nem érő vakációt, de van néhány tippünk, amivel megőrizhetjük az egyensúlyt a munkánk és magánéletünk között.

1. Egy jó alvás csodákra képes

A túl kevés alvás hozzájárul a magas stressz-szinthez, ami könnyen vezethet kiégéshez. Ha elegendő időt szánunk az alvásra, ideális esetben 7-8 órát, az hosszú távon nagyban hozzájárul majd az egészségünk megőrzéséhez és a munkahelyi teljesítményünk növeléséhez.

2. Tartson néha szünetet

Nyújtóztassa ki a lábait, sétáljon egyet vagy hívjon fel egy barátot 10 percre. Ha beidőzítünk mini szüneteket a nap folyamán, kevésbé fáradunk el, és frissebben állunk neki ismét a munkának.

3. Keressen egy kreatív elfoglaltságot

A munka utáni elfoglaltság kiválasztása is kulcsfontosságú lehet. Érdemes olyan kreatív dolgot választani, ami az agyunk más területeit mozgatja át, úgy mint a főzés, olvasás, színezés, festés vagy bármi más, ami örömmel tölt el bennünket és segít a kikapcsolódásban.

4. Kérjen segítséget

Sokszor nehéz beismernünk, ha segítségre van szükségünk egy projekt vagy feladat során. Ugyanakkor, ha a vállunkra veszünk minden felelősséget, azzal nem járulunk hozzá a megoldás felgyorsításához. Együtt sokkal effektívebbek lehetünk és rengeteg tehertől szabadulhatunk meg a mindennapi munkánk során.

A legfontosabb talán, hogy ha a kiégés jeleit észrevesszük magunkon, ne féljünk megállni és újragondolni a mindennapi rutint, és adott esetben változtassunk. Sokszor egyetlen pillanat kell a felismeréshez, ami megváltoztatja az életünket, és hozzájárul hosszú távon az egészségünk és mentális jólétünk megőrzéséhez.

 Váltana?

nézzen körbe ajánlataink közt

< vissza az előző oldalra