mit csinál egy procurement manager?

A procurement manager konkrét feladatai a vállalat méretétől függnek. Nagy szervezetekben beszerzési szakértők és koordinátorok csapatát vezeti. Ez azt jelenti, hogy valószínűleg nem vesz részt az operatív beszerzési folyamatban. Az ő feladata a vállalat legjobb beszerzési eljárásainak és irányelveinek kidolgozása. Emellett a beszerzési igazgatónak riportol.

Kis vagy közepes méretű vállalkozásoknál a procurement manager felelős a beszerzési funkciók és beszerzési stratégia kidolgozásáért. Például az ő feladata a beszállítók kiválasztása és a szerződések letárgyalása, valamint a beszerzési terv kidolgozása. Általában az operatív igazgatónak vagy az ügyvezetőnek riportol.

A procurement manager szerepe hagyományosan a beszerzés felügyeletére korlátozódott, de a szerep bővült, ahogy egyre több vállalat felismerte a beszerzési csapat értékét. Napjainkban a beszerzési menedzser részt vesz stratégiai partnerségek azonosításában és kialakításában, amelyek javítják az üzleti eredményeket.

tekintse meg a legújabb állásajánlatainkat

megnézem
1

procurement manager átlagos fizetése

Bérkalkulátorunk segítségével megismerheti a fizetési sávokat, hogy mennyit keres egy kezdő, vagy tapasztalt procurement manager.

szeretné tudni, mennyit keres egy procurement manager? nézze meg bérkalkulátorunkban!

bérkalkulátor

hogyan kereshet többet procurement managerként?

Tapasztalata és végzettsége befolyásolja a kereseti lehetőségét. További bizonyítványok megszerzése növelheti az esélyeket a felvétel és a fizetések meghatározása során: ha rendelkezik diplomával, egyéb oklevelekkel vagy tanúsítványokkal, speciális készségeket hoz magával, amelyek jobb fizetést indokolnak. A földrajzi elhelyezkedés is befolyásolja a fizetését. Például a városi, központi lokációkban lévő cégek magasabb fizetést biztosítanak, mint a kisvárosokban.
 

2

procurement manager munkakör típusai

A procurement manager specializációja attól függ, hogy a vállalat mire használja a beszerzett termékeket: 

  • direkt beszerzés: direkt beszerzési menedzser szerzi be a fő tevékenységek elvégzéséhez szükséges termékeket, alapanyagokat. Például egy gyártóvállalatnál az alapanyagokat, míg a kiskereskedelmi üzletekben nagykereskedőktől szerez be termékeket az ügyfeleknek való továbbértékesítéshez.
  • indirekt vagy közvetett beszerzés: olyan termékeket vagy szolgáltatásokat szerez be, amelyek nélkülözhetetlenek a mindennapi működéshez, de nem szükségesek a vállalat által nyújtott szolgáltatáshoz, vagy a termék előállításához. Például irodai felszereléseket, takarító eszközöket, bútorokat és reklámajándékokat.
woman and man working together
woman and man working together
3

procurement managerként dolgozni

A beszerzési menedzserként a hatékonyság kulcsfontosságú hajtóereje, hiszen segíti munkáltatóját a hulladék minimalizálásában és a napi működés zökkenőmentes lebonyolításában. Ismerje meg a procurement manager konkrét feladatait, munkakörnyezetét.

4

szükséges tanulmányok és készségek

tanulmányok

Ahhoz, hogy procurement managerként dolgozhasson, szükséges szakmai ismeretek elsajátítása is. Az alábbi képzések egyikét célszerű választani az induláshoz: 

man checking items on shelves in warehouse setting
man checking items on shelves in warehouse setting

készségek

Az alábbi készségek szükségesek egy procurement manager számára a munkavégzéshez: 

5

gyakran ismételt kérdések

Összegyűjtöttük a leggyakrabban ismétlődő kérdéseket a procurement manager munkakörrel kapcsolatban: 

Köszönjük, hogy feliratkozott. Hamarosan küldjük a preferenciáinak megfelelő álláslehetőségeket.